Forum

Niepełnoletność a SW

Moi rodzciele z niewyjaśnionych przyczyn pałają nienawiścią do SW i kiedy trzeba przelać kasę na allegro wybucha za kazdym razem wojna domowa.
Czy jest możliwość, aby osoba nie posiadająca konta bankowego kupiła coś przez Internet nie angażując, hmmmm, osób trzecich?
help

...

Cóż,rodiny się nie wybiera...(Wyrazy współczucia

ps.Nie stety nie angażuje osób trzecich i rada: nie myśl sobie,że ktoś będzie kombinował i robić sobie taki kłopot plus zawracać głowe dla ciebie

Nawet nie wiesz

jaki miałem problem żeby przyswoić sobie informacje jakie usiłowałeś przekazać w tym poście.

Owszem...

...można płacić przy odbiorze.

Zanim zlinczujemy...

Zanim zlinczujemy rodzicieli powiedz mi, czy awantura jest o to że kupujesz na allegro czy o to ile?

[error]

mogę się założyć, ze chłopak poprostu najpierw kupuje, a potem informuje z tego wojna

wyjść

masz przynajmniej kilka.
Najprostszym, choć kosztowniejszym trochę jest płatność przy odbiorze - ale na to nie wszyscy sprzedawcy się zgadzają.
Drugie wyjście to dokonanie przelewu na poczcie. Są do tego specjalne druczki. Tylko trzeba stracić czas stojąc w kolejce do okienka.
Najwygodniej byłoby gdybyś namówił rodziców na założenie konta dla osoby niepełnoletniej. Wiele banków obecnie umożliwia tego typu rzeczy.

...

Rusis, osobiscie nieradzilbym tego drugiego wyjscia, lepiej isc do banku wplacic, jest zdecydowanie szybciej kasa na koncie, a jak sie w PKO placi na konto PKO to nie ma dodatkowych oplat : > (Niewiem jak w innych bankach jest ; P)

hmm...

powiedz im ze to kupujesz od Jacksona wtedy sie zgodza no chyba ze Jacksona tez nie lubia

...

Tak czytam tytuł tematu i myśle kolejny topic o PEGI? ^^
A tu starsi Jasa zabraniają mu kupować książki, nono... Niech się cieszą, że wydajesz kase na książki a nie na używki. Mi akurat udało się, że pasję SW dziele trochę z moim tatusiem, książek raczej nie czyta, ale na ANH w kinie był 7 razy, a ostatnio nawet zainteresował się TCW. A sposobów jest dużo, jak mówili wszyscy wcześniej np. płatność przy odbiorze. Jednak najlepszym sposobem będzie przelew pocztowy, w naszym Ostrowie aż takich kolejek na poczcie nie ma, więc raczej nie będziesz długo czekał.

Po

prostu zacznij informować rodziców o chęci dokonania zakupu, jeszcze przed sfinalizowaniem transakcji (nic dziwnego, że się wkurrzają jeśli dowiadują się po fakcie - ja w takiej sytuacji, na ich miejscu, odciąłbym ci dostęp do neta...).
I pogódź się z tym, że nie wszystkie zachcianki będą spełniane (co też powinno ci wyjść na zdrowie).

Mam lepszą rade...

A ona jest taka,że IDŹ gościu do sklepu i tam kupuj,bo chyba innego wyjścia nie masz?

Tak...

...do sklepu kupować niech idzie, zwłaszcza takie książki jak "Pakt na Bakurze", "Dziedzic Imperium", "Wizja przyszłości" itd...

Jak nie masz nic mądrego do napisania to nic nie pisz. Takie to trudne?

lepiej wydac kase

na swoje hobby oczywiscie żeby sie do końca nie spłukać,jak pomysle ile wydałem na wszystkie moje ksiązki komiksy ze sw.Plus jeszcze pare innych rzeczy to jestem w szoku.

//

Jedyny problem z niepełnoletnością to taki, że w zasadzie tylko osoby pełnoletnie mają prawo do rejestracji na allegro. Jeśli mimo to jesteś już zarejestrowany, to na tym Twój problem się kończy.
1. za zamówiony towar prawie zawsze możesz płacić na poczcie, albo w banku nie posiadając konta, wypełniając tylko odpowiedni formularz (rodzice mniej się wkurzają jak przychodzi paczka, za którą nie trzeba już płacić).
2. zamawiaj jednorazowo więcej książek (w mniejszym stopniu będziesz posądzony o rozrzutność, jak przyjdzie duża paczka raz na kilka miesięcy niż mała co 2 tygodnie)- oczywiście opłać ją wcześniej.
3. możesz również umówić się z kimś znajomym, żeby paczka przyszła na adres tej osoby- wtedy nikt się nie zorientuje, że cokolwiek zamawiasz.
Wszystko to możesz zastosować, jeśli masz odłożoną kasę na swoje hobby i nie musisz za każdym razem prosić o nią rodziców.

-----------

Dokładnie, a najlepiej zanim coś zamówisz sprawdż czy nie mają tego w najbliższym empiku

...

Odłożoną kase? Marzenie... Już by dawno leżało u mnie Legacy i kilka innych... A jakoś zdarza mi się wydawać na bierząco po jednej, dwie książki.

//

Nie sugeruję, że to Ty masz odłożoną kasę, tylko osoba zakładająca temat. No bo co można pomyśleć, jeśli ten Jaskoviakus Anonimus widzi problem w tym, w jakiej formie (konto, gotówka) zapłacić za przesyłkę, a nie czym (skąd wziąć kasę) zapłacić.

może

spróbuj poprosić jakiegoś zaufanego kumpla czy jakąś osobą z rodziny wujka/kuzyna który ma konto bankowe, on będzie Ci przelewał pieniądze a Ty mu najwyżej będziesz oddawał kiedy przyjdzie paczka lub przy wylicytowaniu. Wiem, że to angażowanie osób trzecich ale może wypalić.

Najlepsza rada:

nie kupuj aż do czasu jak sam zaczniesz zarabiać, wtedy poznasz wartość pieniądza i zrozumiesz, że wydawanie na sw nie jest takie fajne jakby się mogło wydawac

Bez jaj

To można sobie z ładnych parę lat poczekać, zwłaszcza jak gość jest bardzo młody. Wartość pieniądza wartością pieniądza, ale czekanie kilku lat z kupowaniem SW tylko po to, by tą wartość poznać to gruba przesada

a może...

wszystkie przytoczone przez Was pomysły są słuszne, ale tak naprawdę trudno dobrac rozwiązanie do problemu, ktorego przyczyny się nie zna. nie poruszono tu jednej, ważnej moim zdaniem.
long long time ago, kiedy byłam jeszcze w gimnazjum, moi starzy też krzywo patrzyli na Gwiezdne Wojny. Jest kilka opcji: jak nie wiedzą o co kaman, to mogą myśleć, że to coś złego i Cię sprowadzi na złą stronę (chociaż jak się patrzy na fandom, to nabiera to nawet sensu ), więc spróbuj ich, bez emocji, na luzie, w sytuacji neutralnie rodzinnej, przekonać, że nie taki Vader straszny jak go malują. Moja matka się krzywiła maks, obejrzała Powrót Jedi, stwierdziła, że to nieszkodliwa głupota i dała mi spokój
Jeśli natomiast Gwiezdne Wojny przesłaniają Ci cały świat i bardzo rzadko widać Cię przy książkach (nie starwarsowych) to nie dziw się, że na każdy kolejny zakup reagują agresją. Sam sobie dopowiedz rozwiązanie w tej kwestii.

//

Nie od dzisiaj wiadomo, że warto rozmawiać. Ale i tak najczęściej wszystko rozchodzi się o pieniądze.

;

dziwi Cię to?
W końcu to rodzice utrzymują dzieci i mają pełne prawo decydować o tym co im kupują bądź nie.

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.