Forum

Baldur`s Gate III

No i stało się, moi drodzy - znów powrócimy do komputerowego Faerunu. Trzeci "Baldur" oficjalnie zapowiedziany!

Grałam to w klasie maturalnej. Gra dorosłości. Gra życia i jak do tej pory dla mnie jeden z RPG-owych (albo i growych w ogóle) klasyków.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=OcP0WdH7rTs

początek spoilera Płonąca Pięść!!! Ilithidzi!!! koniec spoilera

Re: Baldur`s Gate III

Moje wrażenia "na żywo" ? - oglądał żem stream guglowy ichniej Stadii, no i zajawka rozlała mi świeżo zrobioną kawę ... czyli standard

Re: Baldur`s Gate III

I wyjdzie im z tego zręcznościowa strzelanka z widokiem za pleców. ;-P KRAAA KRAA KRA

No dobra, żartowałam. ;->

nie

Re: Baldur`s Gate III

Mam wątpliwości czy Larian podoła. I oby gra była też poza Stadią.
Może nie wyraziłem się jasno.
JARAM SIĘ JAK JEDNORDZENIOWY PECET NA XP PO ODPALENIU NA NIM TEJ GRY

Re: Baldur`s Gate III

Re: Baldur`s Gate III

Czyli są też spore szanse na GOG-a. To kupię.

Re: Baldur`s Gate III

A i owszem, na GOGu też już się pojawiła zapowiedź

Re: Baldur`s Gate III

Mają moje pieniądze, mój portfel i moją kartę debetową.

100 lat

Wywiad z założycielem firmy. Mówi, że gra będzie się toczyć 100 lat po oryginałach. Oraz inne ciekawostki.

https://www.usgamer.net/articles/larian-studios-shares-its-vision-for-baldurs-gate-3-interview

Re: 100 lat

Szkoda, liczyłam na Minsca...

Ale z drugiej strony, po tym zakończeniu to ciężko byłoby zrobić coś dalej. Ludzie narzekają na końcówkę "Mass Effecta", a tymczasem w "Baldur`s Gate"... no, sami wiecie.

Re: Baldur`s Gate III

Oba Baldury były raczej średnie, nigdy nie zrozumiałem ich fenomenu. Bardziej slashery niż klasyczne RPGi, w momencie, gdy wchodziły, dziś pewnie się to już zatarło.
Ale fakt, bez nich pewnie nigdy nie przeszedłbym KOTORa.
Druga rzecz, o której warto pamiętać, to dubbingowanie gry i jej lokalizacja. To co wtedy zrobiono, to był naprawdę krok naprzód. A zaangażowanie Frączewskiego pokazywało tylko rozmach. Dodatkowo pomimo lokalizacji cena gry była dużo niższa niż większości innych oryginałów. Myślę, że ta lokalizacja zrobiła więcej do walki z piractwem w naszym kraju niż ustawa.

Coś się szykuje

Na twitterze pokazano kilkusekundowy filmik z datą 27 lutego. Także coś się w tym dniu szykuje Albo trailer nowy, albo gameplay, albo może data premiery

https://twitter.com/hashtag/baldursgate3?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Re: Coś się szykuje

No, coś się szykuje. Albo dadzą datę premiery, albo nowy trailer, albo gameplay. Nowy.
Taką mam koncepcję

Re: Coś się szykuje

Ja natomiast myślę, że dadzą nowy trailer, albo gameplay, ewentualnie podadzą datę premiery.

Re: Coś się szykuje

Ja chcę datę premiery, bo muszę odmierzyć sobie tak z pół roku na ponowne przejście poprzednich Baldurków .

Gameplay już niebawem !

Larian Studios zapowiedziało na przyszły tydzień pokaz z rozgrywki "Baldurs Gate 3". A dokładnie to na PAX East, 27 lutego o godzinie 21.30 naszego czasu.

- https://www.youtube.com/watch?v=maijYOOO-pE&feature=emb_logo

Czekacie ?

Re: Gameplay już niebawem !

Ano czekacie Ale bardziej na datę premiery

Re: Gameplay już niebawem !

Internety gadają, że w Stema Early Access będzie jeszcze w tym roku.

- https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-is-coming-to-early-access-this-year/

Zapewne więc, w przyszłym wyjdzie pełna wersja.

Re: Gameplay już niebawem !

*Steam

Re: Gameplay już niebawem !

O Jezu, Early Acess?... Tylko nie to... Nie lubię grać w niedokończone gry - głównie dlatego, że wiele może się pozmieniać np. w początkowych questach po premierze. Zwłaszcza w erpegu.

Nawiasem, Rebel będzie wydawał "Zejście do Avernusa", który ma być prequelem do gry. Może uda mi się w końcu namówić dzieciaki na D&D .

https://www.rebel.pl/product.php/1,5605/112533/Dungeons-Dragons-Wrota-Baldura-Zejscie-do-Avernusa.html

Re: Gameplay już niebawem !

I okaże się, że to zręcznościówka i nie ma pauzy co turę...

Re: Gameplay już niebawem !

Early Access, niestety. Ale jak pamiętam, to Larian podobny manewr wykonał z kolejną częścią "Divinity", a sama gra wyszła w pełnej wersji dopiero rok później. Tu zwyczajnie chodzi o wczesne wsparcie finansowe dla studia, co z punktu widzenia wydawcy jest jak najbardziej pożądane, no ale z punktu widzenia gracza już nie za bardzo , chociaż ? ... ci, co nie mogą się doczekać by "już" zagrać, pewnie wesprą

Re: Gameplay już niebawem !

Przypomnę, 27, czyli za cztery dni, pierwszy pokaz z PAX East, o 21.30 czasu naszego

Screeny!

Wyciekły przypadkiem ale w internetach nic nie ginie więc popatrzcie sobie

https://imgur.com/a/h6KujfN#caVuocp

Re: Screeny!

Bardzo słodziaste, podobają mnie się

Re: Screeny!

Yep. Prosto z rozgrywki, czyli tak właśnie wyglądać będzie dzisiejszy (21.00 naszego czasu) pokaz z PAX East. Dobrze, że nie odwołali, bo z powodu koronowirusa największe atrakcje growe zostały wcześniej anulowane. Co za czasy ...

Dla mnie wygląda świetnie, niech tylko fabuła dorówna wizualowi, i fajn baj mi .

Re: Screeny!

Graficznie wygląda cudownie, choć nie jestem pewna czy podobają mi się rozmowy ze zbliżeniami (co izometryk to jednak izometryk) i interfejs. No i forma wypowiedzi bohatera: "Powiedziałem jej, by zaczekała w obozie". Tak... nie za dobrze się to czyta.

No ale jest jeszcze czas na zmiany.

:D

Szkoda, że akcja dzieje się w odległej przyszłości względem BG1&2&TB, bo byłaby szansa na Sarevoka.

"Sarevok czeka na rozkaz!"

Re: :D

Właśnie, ciekawe czy będzie dubbing. Bez Fronczewskiego byłoby słabo

Re: :D

Kiedy ostatnio ktoś w PL zrobił dubbing w erpegu na taką skalę, jak się kiedyś robiło? Z gwiazdami w dodatku? To wyszło z mody, niestety. To nie czasy BG, IWD, Tormenta, a nawet wczesnych Dragon Age`ów czy Mass Effectów. Dziś się dubbing do gier akcji robi.

Pełnego dubbingu nie dostały ani Pillarsy I/II, ani Tyranny, ani Enhanced Edition od BG i IWD. Wątpię, by tu było inaczej.

Gry REDów to wyjątki, bo są polskie

Ale chętnie się pomylę w tej kwestii.

Gameplay NOW !

Wbijajcie na tubki, czy inne takie, bo właśnie się zaczyna

Re: Gameplay NOW !

Whaaat? To jest full 3D z trzeciej osoby? Nie izometryk? Walki są niby izometryczne, ale za to turowe (no, Larian w końcu Divinity: Original Sin robiło).

Może było to wcześniej podane, nie śledziłem. Kurde, a ja tu naiwnie oczekiwałem wysokobudżetowych Pillarsów.

Pewnie będzie fajna gra, ale strasznie to nie-baldurowe. Ufam Larianowi, to jedno z lepszych studiów robiących erpegi, ale jakoś tego nie czuję tutaj :<

Re: Gameplay NOW !

Może dadzą opcję zmiany walk turowych na te w czasie rzeczywistym? Bo gra faktycznie wygląda fajnie, ale nie baldurowo.

Re: Gameplay NOW !

Teraz wygląda, że poruszanie się poza walką też można sobie przestawiać między full 3D a rzutem izometrycznym. To jest plus. Może coś z tego będzie. Co do walki, trudno powiedzieć.

Re: Gameplay NOW !

Yep. To jest Baldur "Divine`owy". Larian w pełnej odsłonie, trza się będzie odzwyczaić od starego, i wziąć poprawkę na nowe

Re: Gameplay NOW !

Tylko jak się spędziło 150 godzin ze starym, a poza tym przeszło to do wspomnień z lat młodzieńczych, to będzie to ciężkie.

Niemniej gra wygląda naprawdę fajnie. Jak będzie dobra fabuła, to wybaczę.

Re: Gameplay NOW !

Ale przemyślenia bohatera mnie dobijają...

Re: Gameplay NOW !

Znaczy się, jak mówiłam, w mowie zależnej ciężej się to czyta... no a jednak w grze opartej na tekście słowa powinny płynąć.

Porównajcie:

"Zapytałem jej dokąd idzie".

"Dokąd idziesz?"

Jednak mózg potrzebuje pół sekundy więcej na przerobienie tego pierwszego zdania.

Spojrzałam teraz, izometryk jest okej. Współczesny, więc kamerę można obracać, ale wygląda to o niebo lepiej niż ten widok 3D.

Re: Gameplay NOW !

No, zmiany są nieuniknione, przy tego rodzaju powrotach, coś musi być zmienione, by coś nowego mogło być. Jak na razie, jest to wczesny build, sporo pewnie się zmieni do premiery. Powiem szczerze, że im dłużej na to patrzę, tym bardziej mnie wciąga. I choć zapowiada się na pewien Larianowy "miks", to śmieję się razem z publiką, bo jest w tym gameplayu growy fun, a to ważne

Re: Gameplay NOW !

Ja nie o tych przemyśleniach. Ja o komentarzach bohatera a propos rzeczy wokół niego, jego sytuacji itp. Zdarzają się od czasu do czasu. Są raczej... zniewieściałe?

Re: Gameplay NOW !

To mam nadzieję będzie zależało od wybranej postaci. Nie wiem czego oczekujesz od początkującego wampira, przemyślenia miał jak Lestat, czyli pasujące.

Re: Gameplay NOW !

Kobiety jakoś lepiej znoszą wampiry w stylu Lestata, ja za to niekoniecznie

Re: Gameplay NOW !

Widziałam w tych predefiniowanych postaciach takiego ultra-męskiego łowcę potworów, chyba nie ma konieczności grania Lestatem.

Jeśli o mnie chodzi, to jestem kupiona z powodu wdrożenia do rozgrywki różnych elementów z D&D których się dawniej nie dało wdrożyć. Aż mi się przypomniało "rzućcie na inicjatywę" i "co robicie?" - "Wspinam się na drzewo! Chowam się do beczki!".

Re: Gameplay NOW !

Asfo napisał:
Jeśli o mnie chodzi, to jestem kupiona z powodu wdrożenia do rozgrywki różnych elementów z D&D których się dawniej nie dało wdrożyć. Aż mi się przypomniało "rzućcie na inicjatywę" i "co robicie?" - "Wspinam się na drzewo! Chowam się do beczki!".
-----------------------
A tak, to mi się też bardzo podoba. Nie spodziewałem się, że coś takiego tu zobaczę.

Re: Gameplay NOW !

Jak dla mnie jest bardzo baldurowa. Tyle że wprowadzili dokładniejsze odwzorowanie systemu D&D, co kiedyś nie było technicznie możliwe.

Re: Gameplay NOW !

O kurczę, ale mnie wzięło znowu na RPGi. Mam Pillarsy, których z jakiegoś powodu nie dokończyłem. Bardzo chciałem pograć w Banner Sagę.

No i Baldur to klasyka. Pamiętam jak pierwszy raz odpaliłem i dostałem instakilla od jakiegoś gościa z tawerny po wyjściu z miasta. I chyba wilki mnie zaorały. A potem w Icewind Dale nie do końca ogarniałem o co chodzi ale było fajnie.

Pillarsy są fajne, musze je przejść. A jak to jest z Tides of Numenera? Fajne to? Warto?

A co do gameplayu, obejrzę jutro. Póki co tylko urywek widziałem i chyba zapowiada się solidna gra, ale dosyć odmienna od dwójki. Ale kto wie, moze to właśnie dobrze?

Re: Gameplay NOW !

To tak:

- Pillarsy... ostatecznie mnie lekko zawiodły. Znaczy się, fajnie się bawiłam, ale... mniej więcej w 3/4 gry powinno się zagrać w dodatek, Białą Marchię. Zagrałam... i zrobiłam tam maksymalny poziom. A przecież czekał mnie jeszcze jeden akt! Ze smokiem! I ostatnim bossem! I w ten sposób straciłam motywację (bo po co questować, skoro i tak nie stanę się silniejsza?), ustawiłam trudność na Story Mode, by jak najszybciej przejść. Dlatego nie spieszno mi do dwójki.

- Ja "Numenerę", w przeciwieństwie do chyba większości, lubię. Ta gra zrobiła bardzo poważny błąd na początku - niemal od razu wrzuca gracza w miasto pełne NPC-ów. Jezus, chyba z dwa dni czytałam ich wypowiedzi (no bo może ktoś ma questa...). Straszne wodolejstwo, ale potem robi się lepiej. Wolałam unikać walk i faktycznie toczyłam ich tylko kilka, reszta to skillchecki .

- "Banner Saga" to bardziej gra taktyczna/zarządzenie czasem i zasobami aniżeli RPG. Ale nadal superowa, choć trudno często przewidzieć konsekwencje decyzji.

- Polecam też "Tyranny" - gra, w której jesteś wysłannikiem tego złego . Super możliwości roleplayu, możesz się zbuntować, dołączyć do frakcji 1, 2, 3...

- Ludzie mówią, że "Disco Elysium" to najlepszy izometryk od czasów "Tormenta". Co prawda nie fantasy, bo grasz zmęczonym życiem policjantem, niemniej widziałam trochę i wow. I akurat jest w promce na Steamie.

- Jak lubisz jRPG-i, to polecam "Ni no Kuni", obecnie przeze mnie ciśniętą . Coś jak mariaż europejskich baśni z japońską estetyką.

Re: Gameplay NOW !

No i jeszcze jest dość fajne "Pathfinder: Kingmaker". Trochę podobne do Pillarsów.

nie

ups, pisałem już to. Więc NADAL nie.

Hm

Już wiem, że zrobię sobie Diabelstwo albo Githyanki

Re: Hm

A ja się zastanawiam nad drakonem, będzie się dało?

Re: Hm

Chyba nie było, były te dwie rasy, pół-elfy, ludzie, drowy itp. ale tego nie

Re: Hm

No dobra, to drow.

Re: Hm

Mam nadzieję, że dołożą gnomy, bo to moja domyślna opcja. ;->

Cinematic trailer 2

Baldur`s Gate 3 - Official Cinematic Trailer 2 : https://youtu.be/VBR-HuuRorw

Ok, co do walki turowej

Po obejrzeniu kilku potyczek dochodzę do wniosku, że jest nieźle. Bardzo szerokie wykorzystanie terenu, dużo skilli, fajne możliwości. Ja i tak w grach na Infinity Engine czy w Pillarsach ciągle pauzowałem i rozważałem kolejny ruch, mało się to różni od tych tur tutaj. Czyli: jeśli fabuła i mechanika będą dobre, to będzie spoczko.

Re: Ok, co do walki turowej

Uwielbiam te turowe walki. Dają mnóstwo opcji taktycznych, oprócz zwykłych ataków, można nieźle pokombinować.

Zresztą w starych Baldurach też się co turę wciskało pauzę, podobnie jak we wszystkich grach opartych o D&D, tylko nie było tylu opcji, w rodzaju zepchnięcia kogoś ze skrzynki czy zrzucenia mu kawałka architektury na głowę.

Re: Baldur`s Gate III

Będzie dobrze !. Po dzisiejszym pokazie jestem pewien, że dostaniemy bardzo dobrą grę. Wizualnie już jest ślicznie, a przecież to dopiero wczesna wersja. Mechanika samej gry, takiej jaką zobaczyliśmy, taką zostanie. Gdzieś jeszcze będzie to dopieszczane, ale tak będzie to wyglądało.
Zrobiłem też szybki podgląd na różnych portalowych forach, i już widzę marudzących, że to nie to samo, że to nie ten BG co z dawnych lat i wspomnień. No, to jest cena, którą trzeba zapłacić, za ten powrót. Przy niedawno udostępnionym demku lokacji z pierwszego "Gothica", zrobionym na nowym silniku, też "czar prysł". Choć ładnie i współcześnie, ale magii wspomnień i klimatu gdzieś brakło ...

Cóż, Larian zaprezentował swoje, świeże spojrzenie na klasyka gatunku. Moje wrażenia z pokazu są pozytywne bardzo. Nie ma raczej sensu na tak wczesnym etapie wymieniać czy oceniać, bo do końcowego produktu daleka jeszcze droga. Early Access przed nami, a do premiery co najmniej jeszcze rok. No, to tyle

Re: Baldur`s Gate III

Widzę też marudzenie, że "stare Baldury miały klimat i były mroczne". Chyba graliśmy w coś innego, bo właśnie nie były, było tam pełno ślicznych lokacji z zieloną trawką i kolorowymi straganami.

Re: Baldur`s Gate III

O, i takie właśnie iluzje wspomnień miałem na myśli

Re: Baldur`s Gate III

Przede wszystkim, BG to zawsze była adaptacja "Zapomnianych Krain" w systemie D&D. Z tego co widzieliśmy wynika, że nowe BG właśnie tym jest, plus postęp techniczny, pozwalający pełniej odwzorować system.

Jako weteranka papierowego D&D absolutnie nie mam poczucia, że coś tu nie tak z klimatem, a tury po prostu muszą być, bo tak się przecież gra w D&D.

Wg. mnie to będzie mały przełom w RPG - to przestawanie skrzynek, czy konieczność skradania się w faktycznym cieniu.

Re: Baldur`s Gate III

Asfo napisała:
Wg. mnie to będzie mały przełom w RPG - to przestawanie skrzynek, czy konieczność skradania się w faktycznym cieniu.
-----------------------
Jeśli te motywy wejdą do mainstreamu, to jasne. Ale nowości to nie są - Larian przestawianie elementów otoczenia stosował już w 2002 roku w Divine Divinity (uwielbiali chować różne rzeczy za spiętrzonymi skrzynkami - w izometryku!)... A lepsze rzuty na skradanie w plamach cienia były już chyba w grach na Infinity Engine? Przynajmniej z Icewindów mi się coś kojarzy.

Re: Baldur`s Gate III

Tego skradania się na pewno nie było w Neverwinter Nights - grałam w to uporczywie online i jedynym sposobem na zobaczenie wysokopoziomowego łotrzyka na środku drogi było "prawdziwe widzenie". ;->

zapewne

Asfo napisał:
Widzę też marudzenie, że "stare Baldury miały klimat i były mroczne". Chyba graliśmy w coś innego, bo właśnie nie były, było tam pełno ślicznych lokacji z zieloną trawką i kolorowymi straganami.
-----------------------

się nie znam, chociaż to gry mojego życia. Zapewne graliśmy w różne wersje, ale u mnie BG1 miało surowe i niepokojące Candlekeep, potem wiadomą scenę z mordem, kopalnie Nashkel i okolice, twierdzę gnolli, Knieję z pająkami ala Hobbit i Mroczna Puszcza, nawiedzona farma, w ogóle każde spotkanie z Koverasem, łącznie z finałem.

W BG2 zaczynaliśmy w lochach Irenicusa, potem zadania dla wampirzej gromadki, potem kapitalne wariatkowo dla magicznych, Podmrok, Piekło, Wzgórza Umar...


Zielono i kolorowo. Chciałbym zagrać w twoją wersję :*

Re: zapewne

Grafika w BG była na serio, ale nie była robiona na mroczną, tylko bardziej na realistyczną - na tyle, na ile się dało to wtedy zrobić. Porównaj sobie z "Diablo" z tej samej epoki.

Teraz prezentuje się dość smętnie, po prostu dlatego, że się nieładnie postarzała. Kiedy się w to grało zaraz po wydaniu, wrażenia ponurości specjalnie nie było - duża część lokacji to łączki i zielone laski.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61EKZG8M92L.jpg

Natomiast na prezentacji BG 3 masz miks miejscówek, sceny na łonie natury owszem są dość sielskie, ale ten macko-statek, czy wnętrze świątyni są już ciemne. Dokładnie to było w BG1 - zielone pola na wierzchu, ponure loszki poniżej.

Re: zapewne

Baldur był kolorowszy, prawda.
Czytałem gdzieś dzisiaj wypowiedź jednego z naszych growych dziennikarzy, który ze względu na embargo, nie mógł wcześniej o tym pisać, ale od dzisiaj już zluzowali, więc.

Grając o wiele dłużej, niż to, co pokazano wczoraj, oraz wiedząc o wiele więcej, niż to, co powiedziano ... trzeci Baldur ma być bardzo dobrym erpegiem. Z widocznym "stemplem" graficznym Larianów. Taki miks serii Original Sin z D&D. Bo to jest silnik graficzny z tej serii, zmodyfikowany na potrzeby powstającego Baldura. Zresztą, wszyscy to wczoraj widzieliśmy.
Zmodyfikowany będzie też i system walki, co też widać było. Mnie to bardzo cieszy, bo w klasycznych 2D zawsze brakowało takich rzeczy, a tu proszę, i na skałkę można wskoczyć, i w ogóle zaplanować taktykę walki przed potyczką z npc-ami.
I to jest super, bo okazuje się, że Larian od początku planował jak najwięcej przenieść rozwiązń z mechaniki 3D, do klasycznych Baldurowych rozwiązań. Największą rewolucją ma być oczywiście walka turowa, zamiast aktywnej pauzy. Podobno wynikło to z testowania różnych wariantów, i podobno wariant z turami pozwolił wyciągnąć maksimum z mechaniki walki. I podobno system ten świetnie sprawdził się przy potyczkach sieciowych, i to takich, na naprawdę dużą skalę, gdzie wszystko miało "chodzić" bez zaciachów, bardzo płynnie.
Drugim, ważnym elementem na który ma być położony duży nacisk, to jak najmniej oskryptowania. Czyli jak najwięcej swobody w podejmowaniu decyzji przez graczy. Nawet ubijając najważniejsze postacie niezależne, ukończymy grę, choć fabuła może się z lekka zmienić, bo przez swoje działania ograniczymy w ten sposób możliwość jej pełnego poznania. Innymi słowy, dane nam będzie napisanie swojej własnej historii, która finalnie będzie się różnić, od tej, którą wymyślili sobie jej twórcy.

Tworząc swoją postać, będziemy mogli tworzyć ją od podstaw , albo skusić się na wariant z gotową już historią. Opcji kreacji postaci ma być ponoć naprawdę dużo, wszystko zgodnie z najnowszą edycją systemu D&D. Zresztą, większość z zasad D&D przeniesiono tak wiernie, na ile można było przenieść. Zmodyfikowano natomiast te elementy, które sprawdzały się w systemie papierowym, ale byłyby zbyt monotonne w rozgrywce komputerowej. Fabularnie ma być epicko, z naciskiem na główny wątek, ale i niespodziewanie, i intrygująco. Będą też nawiązania do poprzednich części, ale nie w formie kontynuacji jakiegoś wątku, bowiem tamto story zostało fabularnie zamknięte. Trzeci Baldur, to zupełnie nowa historia. Na ile powyższe się sprawdzi ?, czas pokaże.

o

czyli już jest tylko zielono, kolorowo zniknęło?

Żartuję, oczywiście biorę pod uwagę paletę dostępnych wtedy kolorów, technikalia i w ogóle geografię
http://www.setala.fi/jaakko/bgspoil/graph/bgworld.jpg
tam mapka tego nie pokazuje, ale ta z BG2 już tak
https://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Poradniki/35/93273796.jpg
że Wybrzeże Mieczy było zielone, lesiste i pełne prawdziwych zabójców drużyn w postaci misiów brunatnych i czarnych

Ale to nie zmienia faktu, że gra było... niepokojąca, lekko średniowieczna, a więc Dark Ages. A to to co pokazali to takie skrzyżowanie Divinity z Dragon Age. Znaczy w 3D da się zrobić dobre nie-kolorowe lokacje, ale to co pokazano to... nie.

Re: o

Znaczy, nie wiem czego w tej sytuacji ludzie oczekują. Powrotu ręcznie rysowanych plansz z pikselozą?

Mam wrażenie, że większość narzekań na klimat polega na tym, że wtedy odbiorca był młody a gra jedyna w swoim rodzaju, zupełnie nowa jakość, a teraz ci sami ludzie mają parę lat więcej, wszystko już widzieli i nic już na nich nie robi takiego wrażenia jak dawniej.

Re: o

Dokładnie tak jest

powiem

z perspektywy ludzi, których znałem w czasach BG i Falloutów i których znam nadal - tak, ręcznie rysowane mapy ala Pillarsy, Tyranny itd.
BG w tym formacie, bo eFki od Beci już przetestowaliśmy. Zakończyło się na F76, czyli jawnej kpinie za kasę i pokazaniu Lichockiej wszystkich fanów wojny, która nigdy się nie zmienia.

To nie jest niemożliwe, natomiast robienie BG3: Divinity Reskin może się spotkać z takimi komentarzami jakimi się spotyka. Chociaż zapewne klakierzy i pogromcy "hejterów" zaklaszczą fakty i BG3 będzie lepsze niż poprzednie części. Takie czasy.


Natomiast co do drugiej części i tzw. Archeo, `odgrzebywania sentymentów` - jest taka teoria, że to co był dane nam wcześniej, w latach niewinności młodości, smakuje lepiej i pozostawia posmak ambrozji, któremu nie mogą się równać produkty dzisiejsze. Jest taka teoria i może niektórzy ją praktykują. Ja na to patrzę inaczej (to niby jest zbliżone, ale jednak inne):
/Forum/Temat/13427#389072
2009 rok. Od premiery duetu minęło 9/10 lat (w ogóle tak zabawnie wydano te tytuły w Polsce). Niby niewiele, ale dekada.

I teraz powiedz mi, że w 2030, bez względu na wiek obecnych graczy, ktoś będzie tak wspominał i grał w BG3. Powiedz mi to.
Bo ja ci powiem - będzie, jeśli to będzie naprawdę dobra gra. Tak jak są ludzie, którzy wracają do ME, wracają do DA, nawet do Witchera, chociaż dla mnie to nie jest crpg i nie są to dobre gry, ale niech będzie.

Problem w tym, że odświeżanki, które jednak mają w tytule coś co jest ogólnie uznane za dobrą grę, nie sentyment z dzieciństwa, najczęściej nie dają temu rady. Po prostu.
Zawsze ciśnie mi się na usta pytanie - ok, chcecie zrobić grę opartą o AD&D? Zróbcie ją, ale wymyślcie własny tytuł, własne historie, własne lokacje i ew. puśćcie oko paroma nawiązaniami do poprzedników.


Ale po co? Tak im łatwiej. Przecież nikt nie zaprzeczy, że Divinity do dobre crpgi, z fajnymi mechanikami, można się tylko kłócić, która część lepsza indywidualnie. Więc czemu nie zrobią D3? Nie zrobią nowego tytułu, w nowym świecie?
Po prostu niektóre rzeczy powinno się zostawić w historii, wydać ew. opcję na obecne systemy, może podrasowaną graficznie (ale już nie fabularnie, bo wydania BG które miały ostatnio miejsce są ch*) żeby obecnie pokolenia nie narzekały na "pikselozę"...

Ale nie. Mierzymy się, damy radę, na pewno będzie super i oczekujemy poklasku. A kiedy tak naprawdę zerknie się na tą prezentację bez balastu BG to... nawet to co pokazano jest mocno średnie w stosunku do dokonań i możliwości Larian.

Re: powiem

To co pokazano, to podobno wczesna alfa.

Mimo to nie miałam wrażenia, że oglądam jakiś produkt drugiej świeżości, raczej że w końcu ktoś robi RPG jakiego ja bym chciała - z nowoczesną grafiką i mechaniką, ale bez wciskanego teraz wszędzie widoku zza pleców, elementów zręcznościowych i uproszczonych opcji dialogowych z ikonkami zła/dobra/żart.

Jest mi natomiast z lekka wszystko jedno, czy to się nazywa BG 3, czy Icewind Dale 6, czy Neverwinter Nights 13, bo to dla mnie siostrzane produkty.

heh

Neverwinter bym tu nie wspominał, do dzisiaj pamiętam tą traumę

Nie tłumaczmy tego w ten sposób - alfa, beta, gamma. Zawsze jest to samo - hype z alfy, ale krytyka nie, bo alfa

Nie mam nic do tego co i jak ci się podoba. Twój gust, twój smak, twoja radość. W ogóle nigdy z tym nie dyskutuję. Spierałem się tylko o tą zieleń i "kolorowe jarmarki"

Natomiast dla mnie akurat jest ważne czy ktoś robi (w jakikolwiek sposób) kontynuację czegoś, a więc ma już z góry narzucony, nawet w domyśle, bagaż doświadczeń i opinii, czy robi coś nowego. Względnie siostrzanego. Zupełnie inaczej odbieram, przykładowo legendarną Diunę:
Dune II od Westwood Studios/Virgin Interactive
&
Dune 2000 od Intelligent Games/Westwood Studios, gdzie potem przeszli na 3D w Emperor: Battle for Dune
IG, pomimo współpracy z Westwood, nie zrobiło Dune III, ale Dune 2000. To samo miejsce, te same schematy polityczne, ale jednak zupełnie inna gra.


Mam nadzieję, że rozumiesz o co chodzi. Bo wydaje mi się, że sporo komentujących patrzy na to właśnie przez pryzmat BG, a nie świetnie sprzedających się Divinity i Larian.

Re: heh

Ja patrzę jako na komputerowe RPG na bazie D&D, plus na moje własne preferencje względem tego, jak takie RPG powinno wyglądać. Czyli:

- dużo RPG w RPG
- mechanika zgodnie z systemem D%D
- świat zgodny z tym, co opisano w podręcznikach
- brak elementów zręcznościowych.

I to co widziałam bardzo mi się podoba. Jeśli w grze dadzą dodatkowo miejscowość o nazwie "Wrota Baldura" to konwencja nazewnicza będzie w 100% właściwa.

więc

tego ci życzę

Re: powiem

Bethesda z F76 do jawna kpina i wtopa X lecia, i słusznie, że dostają wciąż po dupci. Ale Fallout to przecież zupełnie inny wątek jest.
Jaki Baldur by nie był, w jakiej formie by go wczoraj nie pokazano, to założę się o randkę z Keri Russel , że i tak by były narzekania. ZAWSZE tak jest i zawsze tak będzie. Zobaczysz, co będzie się działo, jak ten plotkowany rimejk KotORa ostatecznie wyjdzie, to będzie rzeź.

Gracze od lat chcieli trzeciej części BG, od lat tytuł ten był wymieniany, jako gra, w którą chętnie by się pograło obok innych, klasycznych już tytułów poprzedniej epoki.
Jeśli to będzie dobra gra, to na pewno za X lat będzie wspominana jako tytuł godny swoich poprzedników. Ale na pewno nie będzie tak wspominany, jak wspominane są te gry przez tych, którzy mieli przyjemność grania w nie, kiedy się ukazywały. I nigdy, żaden po latach robiony sikłel growy, nie dorówna tym wczesnym emocjom, które towarzyszyły nam właśnie wtedy, podczas pierwszego ogrywania.

Czy niektóre growe rzeczy powinno się zostawić w historii ? (wspomnień) ... NIE, nie, i jeszcze raz nie. To jest oczywiście tylko moja opinia i zdanie w temacie. Ale ja bardzo chętnie wróciłbym do nowych odsłon wielu starszych gier. Także i remastera pierwszego Gothica, którego screen linkowałem, a który także dostał po głowie, właśnie za to, że nie tak ciemny jak oryginał, że nie taka grafa, inne kolory, muzyka, itp., itd.
I co z tego, skoro to były tak dobre gry ?. I tak samo i w przypadku Larianowego Baldura, i co z tego, skoro zapowiada się tak dobrze ? ...

Także tego, na ponad rok do premiery gry, narzekania na podstawie tylko tak skromnego builda, i ocenianie na tej podstawie gry, uważam za swoistą przeginkę . A swoją drogą, skoro już w temacie sentymentu, to mógłbyś coś skrobnąć, w temacie tego oto sympatycznego autora :

- https://star-wars.pl/Forum/Temat/23662

to jest

dyskusja w nieskończoność i powiem ci, że są też tytuły hmmm filmów, książek, gier sprzed 20 lat, których chciałbym zobaczyć kontynuację, prequel, coś obok ale w temacie.

Są takie. Ale jest cała masa rzeczy, które dostałem, ba - nawet od oryginalnych autorów i to był/jest crap. I dlatego wolę pielęgnować dobre-stare, niż na siłę wmawiać sobie, że nowe-lepsze.

Weź przykład tego Forum, SW od Disneya. Mam ochotę podjąć ten temat na większy felieton, ale ciągle mam z tym problem tj. jak wyglądałyby Epizody bez ciężkiego bagażu użycia dziadków Hamilla, Fisher i Forda?
Albo jak w ogóle wyglądałyby SW od Disneya bez Epizodów, ale z własną Sagą? I jakie jaja trzeba by mieć żeby się na to odważyć?

Np. Solo, film jaki jest taki jest, ale odbieram i oceniam go zupełnie inaczej, bo to spin-off. W ogóle nie porównuję nakreślenia Hana tutaj i w Epizodach, w ogóle Ehrenreich nie ma dla mnie garbu Forda, bo w ogóle nie może mieć.
O tym właśnie piszę.

Malowanie "nowej" Mony Lisy i wywalanie oryginalnej do piwnicy... takie czasy. Ale mam prawo przeciwko temu protestować.


Co do linku to przecież jest tam mój wpis Suchej listy nie widzę sensu tworzyć, a opisać przygody z tytułami, które wymieniłem - nie chce mi się Jest tego cała masa, musiałbym to pisać w odcinkach, ktoś by chciał to czytać (nie wiem po co ;p). E, mam tyle zaległości, które MUSZĘ wrzucić, że wystarczy mi taka dyskusja o BG.

Liczę, że jak to wyjdzie to będzie na tyle strawne żebym sam spróbował. I tyle.

Re: o

Divinity 4.0 engine, i masz odpowiedź na nurtujące Cię pytania .

Poprzez porównanie, jak n a screenie : https://planetagracza.pl/wp-content/uploads/2019/12/Gothic-Remake-vs-Gothic-800x445.jpg

Tak, to po lewej, to oryginalna "Górnicza Dolina", to po prawej to ... nie wiem, co

Re: o

No i jest jeszcze kwestia tego, że ludzie traktują grę jako niezależny byt, podczas gdy jej wygląd jest po prostu odzwierciedleniem Faerunu, tak jak go opisano w licznych książkach i podręcznikach. To najszczegółowiej opisana kraina systemu D&D, takie najbardziej typowe z możliwych heroic fantasy. Wiadomo, jak ma wyglądać.

pytanie o towarzyszy

Czy będzie taki sam kretynizm jak w D2, gdzie tylko 3 towarzyszy możesz sobie wybrać, a reszta umiera po 1szym rozdziale? Bo grałem sobie w D2 na coopie, gdzie tworzyliśmy swoje postacie i nagle okazało się, że możemy poznać historie tylko 2 towarzyszy przy jednym podejściu. Absurd.

Generalnie D2 było w porządku - mechanicznie dobre, fabularnie mocno przeciętne, zdecydowanie za bardzo gra nastawiona na akcję. Mam nadzieję, że w BG3 będzie inaczej. Choć fakt, na gameplayu klimatu ze starych BG czy nawet NWN nie ma za grosz.

Re: pytanie o towarzyszy

Dziwi mnie tutaj, że można chyba... wybrać sobie towarzysza za swoją postać?... To te "origin stories", o których mowa w gameplayu. No bo pojawia się tam chociażby ta githyanki z cinematica. Dziwne.

No mam nadzieję, że nie będzie czegoś takiego, bo towarzysze już mnie zaciekawili. Odrobinę za poważna kapłanka, pretensjonalny czarodziej, pomiot wampira (ten, którym grano), no i githyanki! A, podobno będzie można romansować z każdym z drużyny.

Powiem tak: przespałam się z tym, obejrzałam gameplay... i jestem na tak. Tak, tak jak wszyscy spodziewałam się aktywnej pauzy, rzutu izometrycznego, słowem tej samej mechaniki co była. Ale... to, co tu zaprezentowano wypada super. Możliwości wykorzystania terenu są niesamowite - możesz gościa zepchnąć ze skarpy, rzucić w niego butem, zwalić mu kolumnę na głowę, zamrozić kałużę krwi... Walka będzie chyba trochę mniej dynamiczna, ale za to możliwości taktyczne chyba będą nadrabiać. Poza tym widać, że baaaaardzo dużo zasad z papierowej e5 przeniesiono do gry.

Jeśli chodzi o rasy, to wspominają na początku, że będzie więcej. Zastanawiam się teraz nad pół-drowem, ale fajnie byłoby romansować walczyć drakonem. Obóz też wygląda na bardzo ciekawie przemyślany - rzuty przeciwko sobie, by zasnąć .

Filmik wstępny od razu mnie kupił, a przecież to fabuła będzie najważniejsza. Cała drużyna może zmienić się w łupieżców? Ja chcę wiedzieć co było dalej!

Co do grafiki... tak, "Baldury" były mroczne, ale zdarzało się sporo przyjemnych miejsc. Candlekeep na początku. Twierdze w dwójce. "Pod pomocną dłonią". Niektóre części miast. Suldanessellar. Zresztą to jest sam początek gry, może więc twórcy chcą wykreować fałszywe poczucie bezpieczeństwa (mimo groźby całej sytuacji).

Re: pytanie o towarzyszy

Chyba tak będzie, że możesz grać jedną z tych zdefiniowanych postaci, a pozostałe pojawią się jako towarzysze. Co pewnie będzie skłaniać do przechodzenia gry 10 razy.

Re: pytanie o towarzyszy

No i jak rozumiem, będzie można też stworzyć postać od zera.

Fajnie byłoby, jakby zrobili też edytor map i multiplayer, jak w Neverwinter, żeby ludzie mogli stawiać serwery.

Re: pytanie o towarzyszy

Podobno są jakieś plotki o tym, że ma być tryb mistrza gry. Byłoby baaaaardzo ciekawie.

Re: pytanie o towarzyszy

W Divinity Original Sin 2, w które grałem chwilę można było sobie na przykład za główną postać wybrać Fane`a, a jak się nie wybrało, to był towarzyszem dla postaci gracza.

Re: pytanie o towarzyszy

W DOS2 można było wybrać gotowe postacie ze swoimi historiami (łącznie było ich bodaj z 6 do wyboru), ale można było też stworzyć własną i reszta mogła zostać naszymi towarzyszami (można było mieć drużynę z max. 4 postaci). Problem w tym, że pod koniec 1 rozdziału wszystkie postacie, które aktualnie nie były z nami w drużynie umierały, zamiast być dostępne w bazie czy coś takiego. Więc jeśli chcesz poznać ich historie, to musisz przejść grę drugi raz. Głupota i jeśli zrobią coś podobnego w BG3, to IMO będzie baaardzo słabe.

PS4 :(

Co ja czytam, gra wyjdzie dopiero na PS5?

Do tego czasu przejdę ponownie remastery, które wydano kilka miesięcy temu na PS4. Stęskniłem się mocno za "lore" Forgotten Realms - jedna z moich ulubionych franczyzn z czasów liceum, gdy zaczytywałem się jeszcze w Gwiezdnych Wojach, Dragon Lance i reszcie tej grafomańskiej literatury

Re: PS4 :(

Jak się gra w RPGi izometryczne na konsolach? Dajęeto radę w ogóle?

Re: PS4 :(

Hehe, tu grali w rozszerzone ostatnio edycje Baldurów i Ajsłindów :

- https://www.youtube.com/watch?v=fMbeEkWuMAU

Nie, wiem, ale raczej nie zagrałbym w to na dużym ekranie

Re: PS4 :(

Patrzenie na to sterowanie boli. Mimo że jest tylko jedna postać, zamiast sześciu.

Re: PS4 :(

Matko, nigdy w życiu.

Re: PS4 :(

W D2 grałem na PC.. na padzie. I było bardzo wygodnie, więc da się.

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.