TWÓJ KOKPIT
0
FORUM Gry video

Gothic Remake

AJ73 2024-04-27 21:41:17

AJ73

avek

Rejestracja: 2017-10-12

Ostatnia wizyta: 2024-12-07

Skąd: Strike Base XR-484

-The time_is_finaly_come ! ...

Tak sobie właśnie pomyślałem wczoraj, kiedy zobaczyłem info o kolekcjonerskim https://kolekcjonerki.com/przedmiot/gra/gothic-remake-edycja-kolekcjonerska/ wydaniu nowego-starego "Gothica".
Hmm, a więc wszystkie znaki już wskazują, że Święty THQ Nordic szykuje się na premierę gry w końcówce tego roku !. O ja cię ...

Bez dwóch zdań, pierwszy "Gothic" mnie oczarował, i dosłownie wessał do świata Khorinis jak chyba żadna inna gra. Tak, bo wykreowany świat Górniczej Doliny do której trafiamy, jest tak immersyjny, tak wciągający, że naprawdę ulega się wrażeniu, że wszystko dookoła ... żyje. To właśnie ta nieprawdopodobna wręcz sztuczka w wykonaniu developerów z Piranha Bytes sprawiła, że gra zyskała status kultowej. I choć świat nie był aż tak ogromny, jak przykładowo w "Morrowindzie", to jego ogromną zaletą było to, że był spójny, sensowny, poukładany, a przy tym dobitnie pokazywał, że rozwój i levelowanie bohatera faktycznie ma przełożenie w grze a nie jest tylko tabelkową statystyką w której trzeba wydać punkty. Tu nie było mowy o kozaczeniu, gdyż bardzo szybko byliśmy sprowadzani do parteru. A przecież mówimy o grze z roku 2001 !.
Drugą, nie mniej istotną kwestią, która miała istotny wpływ na status kultowości "Gothica" były ... dialogi. To jest proszę państwa jedna z tych naprawdę niewielu gier w historii gier, gdzie Polski dubbing jest wzorcowy. WZORCOWY!. Dobór głosów do postaci, i sposób wypowiedzi, kapitalny humor (powiedz no, to coś z przodu twojej głowy to twarz, czy dupa?) w wypowiadanych kwestiach wraz z klimatem wykreowanego świata, robi tu kapitalną robotę i jest znakiem firmowym gry.

Trzecią, dopełniającą całość jest oczywiście klimatyczna jak zew nocy - najmocniejsze ziele w krainie, ścieżka dźwiękowa i wszystkie te "backgroundowe" odgłosy czy ambienty. Tu naprawdę można było mieć przysłowiowe pełne gacie kiedy gonił nas "ścierwojad", czy kiedy pierwszy raz i jeszcze nocą spotykaliśmy orka. Ryk tego dziada atakującego nas tasakiem wielkości dzika, potrafił zmrozić do szpiku kości - nie przesadzam, tak było

I mógłbym tak pisać i pisać właściwie bez końca , a i tak nie oddałbym w słowach magii "Gothica", którą drugi raz i na takim poziomie poczułem chyba tylko w "Skyrimie".
Cóż, tylko trzymać kciuki, by ten remake okazał się co najmniej na poziomie oryginału, a najlepiej by okazał się jeszcze lepszy !. Tego życzę i trzymam kciuki za ekpę z Alkimia Interactive, by dowiozła [s]to bagienne ziele[/cytat] towar pierwszej jakości

- https://gothic.thqnordic.com/#game

To mówiłem ja, Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi. Mędrzec i wróżbita, astrolog i znawcą tytoniu ...

LINK
  • Re: Gothic Remake

    AJ73 2024-04-29 20:25:26

    AJ73

    avek

    Rejestracja: 2017-10-12

    Ostatnia wizyta: 2024-12-07

    Skąd: Strike Base XR-484

    cdn., następuje, gdyż musi

    Gdy w rok później ukazuje się sikłel "jedynki" zwany "dwójką", okrzykom zachwytu nie było końca. "Za Gomeza !", można było usłyszeć w całej naszej pięknej krainie. Nie jest bowiem tajemnicą, że to przygody bezimiennego zaskarbiły sobie szczególne serca u fanów nad Wisłą. (Więc) z ciosanego niczym Wartburg szablonu, powstała gra z o wiele, wiele większym rozmachem niż część pierwsza. Także fabularnie, developerzy z Piranhy wskoczyli na wyższy level. Co więcej, gra otrzymała nawet oficjalny dodatek !. Jejk.
    Zachowano też a nawet rozwinięto wszystko to, co czyniło "Gothica" grą tak wyjątkową. A jednak ... jednak włożę tu patyczek w szprychy tak dobrze naoliwionej niemieckiej maszyny - jakoś nie mogłem się w tej grze do końca odnaleźć. Do dzisiaj w sumie to nie wiem, czego zabrakło. Może składniki zmieszano łyżeczką w przeciwnym kierunku niż poprzednio ?, za bardzo chciano przypodobać się zachodniemu graczowi ?, a może historia przedstawiona nie miała już tej siły rażenia ?. Bo wiecie, Śniący to był zuch nad zuchy, taki oryginał. No a teraz mamy smoki ... nuda i sztampa panie.
    Ale grę przeszedłem, z satysfakcją ubiłem dziada na końcu i zwyciężyłem. Ja, pogromca ożywieńca !.

    By za jakiś czas dowiedzieć się, że powstaje część trzecia. ... ..... ........................................

    Na oko Innosa !, tak krzyknąłem, gdy płytka z grą wylądowała w napędzie peceta. Zainstalowałem, odpaliłem z niemal gorączką oczekiwań na nową wciągającą przygodę w ogromnym świecie i absolutnie obłędnej grafice ... no i, hehe, hehehe jakby to powiedzieć. Jeśli ktoś myślał, że to redzi byli pierwsi z cyberpunkiem, to nie grał w "Zmierzch Bogów" na premierę. Na wysokości zadania stanęli jednak fani, którzy dzięki tworzonym patchom i modyfikacjom postawili tą grę na nogi. Oficjalnie natomiast, można przyjąć, że całość stała się grywalna dopiero dziesięć lat po swojej premierze.
    Natomiast tego, czego nie można odmówić, to przepięknie wykreowanego świata wraz z pełnią bogactwa flory i fauny, no i rytmem dobowym, któremu podporządkowane jest wszystko w grze. Fabularnie, też było świetnie - nasze zwycięstwo nad smokami było o pietruszkę tak naprawdę. Orki podbiły całą krainę i kontrolowały Myrthanę. "Age Of The Orcs" na pełnej, można powiedzieć. Od nas więc zależało, czy znów wyzwolimy (wpierw miasta) Myrthanę, czy też staniemy po stronie Orków.

    Dlaczego o tym piszę (znad szklaneczki szlachetnej nordmarskiej starki) ?. Otóż, mam nadzieję, że tak jak będzie remake pierwszej części, tak i kolejne doczekają się przesiadki na nowy silnik graficzny. Inaczej, po co ta jedynka skoro nie ma dwójki i trójki, prawda ?. Jednak największym wyzwaniem będzie odejście od "idź, przynieś, pozamiataj". Czyli z typowo zadaniowego, na takie no wiecie, fabularne. Pod współczesnego gracza, jak to modnie ostatnio się określa. Tego przynajmniej od części trzeciej gry bym oczekiwał, ale na razie jak to mówią - temata nie ma, to i nie ma gadany. A co będzie, to będzie. Zatem ...

    to mówiłem ja, Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi. Mędrzec i wróżbita, astrolog i znawca tytoniu

    LINK
  • Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

    AJ73 2024-08-02 21:21:17

    AJ73

    avek

    Rejestracja: 2017-10-12

    Ostatnia wizyta: 2024-12-07

    Skąd: Strike Base XR-484

    Za TRZECI OBÓZ !, za zielarzy !

    - https://youtu.be/-pwcnbZtATQ

    LINK
    • Re: Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

      AJ73 2024-08-02 21:45:40

      AJ73

      avek

      Rejestracja: 2017-10-12

      Ostatnia wizyta: 2024-12-07

      Skąd: Strike Base XR-484

      Mój post był jednak pierwszy, więc muszę tu ...
      Bardzo, BARDZO podobało mi się to co zobaczyłem . Cieszy też, że developerzy nie poprzestali tylko i wyłącznie na "przeniesieniu gry na nowy silnik graficzny", ale rozwiną pewne rzeczy. Niektóre wątki fabuły mają zostać poszerzone, mechanika związana z poruszaniem postaci i inne umiejętności znane z oryginału zostaną bardziej rozwinięte.
      Nowy-stary Gothic będzie jeszcze miał jedną prezentację - na Gamescomie. Aż zazdroszczę tym, co będą tam, na tych targach. Podobno będzie możliwość sprawdzenia "Gothica" na własnej skórze

      LINK
    • Re: Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

      RodzyN jr. 2024-08-03 11:35:05

      RodzyN jr.

      avek

      Rejestracja: 2007-05-21

      Ostatnia wizyta: 2024-12-07

      Skąd: Grodzisk Maz.

      Wygląda to totalnie średnio, a nawet gorzej niż średnio. Liczyłem na totalnie nowy system walki, bo ten tutaj zrobiłby furorę, ale 25 lat temu. Grafika niby ładna, ale już animacje, animacje twarzy leżą i kwiczą.

      LINK
      • Re: Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

        AJ73 2024-08-03 16:56:04

        AJ73

        avek

        Rejestracja: 2017-10-12

        Ostatnia wizyta: 2024-12-07

        Skąd: Strike Base XR-484

        Chodzi o to, że jak zrobisz zbyt współcześnie, to będzie krzyk, że to nie tak jak było w oryginale, że nie ma w tym tego feelingu, że nie tak powinno to wyglądać itd., itp.
        Idealnym kompromisem jest właśnie lifting, a nie rewolucja. Bo to jest remake tworzony przede wszystkim dla fanów oryginału, a nie dla "modern audience".
        System walki ma być więc tak samo nie współczesny, jakim był wtedy, w oryginale. Odpicowany bardziej i owszem, ale nie tworzony od początku, nie na nowo.

        LINK
        • Re: Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

          RodzyN jr. 2024-08-03 19:58:22

          RodzyN jr.

          avek

          Rejestracja: 2007-05-21

          Ostatnia wizyta: 2024-12-07

          Skąd: Grodzisk Maz.

          Wydaje mi się, że gry się tworzy dla pieniędzy, a odświeżonym systemem walki nie pogardzili by starzy wyjadacze, a na pewno mogło by to przyciągnąć nowych.

          LINK
          • Re: Gothic 1 Remake Showcase 2024 Trailer !!!

            AJ73 2024-08-03 21:31:58

            AJ73

            avek

            Rejestracja: 2017-10-12

            Ostatnia wizyta: 2024-12-07

            Skąd: Strike Base XR-484

            I na pewno będzie odświeżone, ale nie w sposób który zmieniałby diametralnie całą mechanikę walki.
            Zresztą, po tym co pokazano, trudno stawiać jakieś przesądzające oceny. Tak naprawdę, to trzeba poczekać na konkretny gameplay. Dopóki nie zobaczymy przynajmniej dziesięciu minut z czystej rozgrywki, dopóty nie ma co oceniać systemu walki na podstawie kilku ujęć z wczorajszego trailera.
            Liczę, że na Gamescomie pokażą jednak coś więcej. Zobaczymy.

            LINK
  • Materiał

    Hego Damask 2024-08-02 21:21:50

    Hego Damask

    avek

    Rejestracja: 2005-05-28

    Ostatnia wizyta: 2024-12-07

    Skąd: Wrocław

    z Nordic Showcase

    https://www.youtube.com/watch?v=-pwcnbZtATQ

    LINK
  • Wrażenia z gameplaya

    AJ73 2024-08-27 21:07:24

    AJ73

    avek

    Rejestracja: 2017-10-12

    Ostatnia wizyta: 2024-12-07

    Skąd: Strike Base XR-484

    czyli bardzo subiektywnie.

    No dobra, jak obiecano tak pokazano. Można było też osobiście ograć prolog o ile kto wybrał się do Niemca hehe. Ale nic straconego, folks. Developerzy z Alkimia między słowami zasugerowali, że demko z Gamescomu pojawi się - "w którymś momencie", także czekajcie a będzie nam dane
    Nie muszę pisać, ale dla mnie, fana pierwszego "Gothica", którego przeszedłem największą ilość razy z całej trylogii, i który jest dla mnie najlepszą odsłoną z całej serii, powrót po latach do tego magicznego miejsca wywołuje wiekśze "eksajted" niż u Daisy Ridley, dzielącej się w wywiadach wrażeniami z "emejzing" skryptu do scenariusza "The Fall Of Disney Star Wars, again".

    Poza oczywistością jaką jest całkowita wizualna zmiana Khorinis - new engine in work, magicy z Alkimia obiecali też sporo zmian w samej grze, sposobie rozgrywki, umiejętnościach i ich rozwijaniu, a przede wszystkim w lokacjach. I to już zobaczyliśmy w pokazanym demie - prologu z gry. Jest inaczej, nie dostajemy z plaskacza i "nie całujemy Gomeza w du..", jak miało to miejsce w oryginale. Choć pamiętne jezioro wciąż tam jest, to jednak miejscówka z drogą prowadzącą Starego Obozu została przebudowana. Ale spokojnie, hold the beer !. Prolog został przygotowany wyłącznie na potrzeby pokazu, w pełnej wersji tego nie będzie.
    Będą za to inne zmiany, na przykład możemy określić wygląd naszego "bezimiennego", co jest wręcz rewolucją - nie wyglądamy już niczym Janusz w laczkach z czasów słusznie minionych, który to pierwszy raz spaceruje po stolycy Wartburga z reklamówką w ręku. Przeciwnie, kreator postaci umożliwi nam być może nie cudo w postaci buźki jak za milion dolców, ale też na pewno wstydu przed ludźmi nie będzie. Z Cailee Spaeny dało by się umówić na kawę
    Dalej jest nie mniej ciekawiej, bowiem nie tylko rozbudowano dialogi, przez co rozmowy z enpecami wyglądają zupełnie inaczej. Developerzy obiecali rozwinięcie niektórych wątków, rozbudowane lokacje czy miejsca do których wcześniej nie można było wejść, a teraz już będzie można. Rozwój postaci, znaczy umiejętności mają być zauważalne bez wchodzenia w statystyki postaci. To jest zresztą jedna z tych różnic, która w oryginale zjadała konkurencję na śniadanie. Ci co grali, to wiedzą w mig co mam na myśli. Dla nie grających wyjaśniam :
    W gameplayu z rimejka widzimy, jak bohater macha mieczem - lub inną bronią, niczym drewnem. Dlaczego ?, dlatego, że odzwierciedla to jego początkowe umiejętności, czyli żadne. Cała finezja ruchów przychodzi dopiero później, wraz z rozwojem. I by zauważyć, że nasza postać to kozak jakich mało, nie potrzeba gorączkowego sprawdzenia aktualnego poziomu przed trudną walką. To po prostu będzie widać. W ruchach, sposobie wyprowadzania ciosu, sile, blokach czy uniku. Tak jak było w oryginale. Więcej, na ekranie w ogóle nie będzie żadnego interfejsu - SZOK, prawda ?. Coś co dzisiaj wydaje się być niemożliwym we współczesnych grach w których się lejom, tak "czysty ekran" był zawsze znakiem rozpoznawczym "Gothica".
    I tak ma być w remaku, postawienie na jak największą imersję, na jedną z głównych cech którą szczyci się "Gothic", i o której mówią developerzy - ilość strzał do łuku, która nam została policzymy w kołczanie, bo będzie widoczna. Jak dojść do miejsca w które zmierzamy ?, zapytamy przechodzącego tubylca, podpowie. Akurat wraca z roboty. Nie wchodzić nocą głębiej w las, pierwszy lepszy wolf albo co nas załatwi jeśli nie mamy odpowiedniego uzbrojenia, że o skillu nie wspomnę. Skradanie się nocą po obozie też niczego dobrego nie wróży, skończy się glebą od strażnika w najlepszym przypadku. W najgorszym, widokiem wbijanego miecza w samo serce. Nasze oczywiście, bo miło leżymy na glebie i podziwiamy widok nieba ostatni raz. Wspinać się wleziemy, o ile znajdziemy odpowiednio wystające skały by móc po nich wejść wyżej, a nie że skrypt. A że szybko zlecimy, bo akurat na skałce był ork, którego wcześniej tam nie widzieliśmy ?. No cóż. Lepiej zlecieć ze strachu na widok, niż zaliczyć zgonkę. Life is brutal w kolonii. I ma to być widocznie, z całym tym szaroburym otoczeniem, zgniłymi nie tylko od deszczu dechami chacjent kopaczy. Z całym błotem, gliną pod butami, namacalnym smrodem otoczenia czy przyobozowego bajora w którym krwiopijce i inne takie czekają. Noc czy dzień, każda pora to inne zachowania postaci, otoczenia, środowiska. No i muzyka, gdzie Kai Rosenkranz dźwiękami czarował i robił gęstą atmosferę i cały feeling tego świata.

    Dobra, rozpisałem się a może i rozmarzyłem. Ale co zrobić, dla mnie to must have, must play. Jedna z naprawdę niewielu gier, którą biorę w ciemno. Bez znaczenia, ile procent drewna będzie w sobie miała.

    To pisałem ja, Abuyin ibn Djadir ibn Omar Kalid ben Hadji al Sharidi. Mędrzec i wróżbita, astrolog i znawca tytoniu ...

    LINK
  • Re: Gothic Remake

    AJ73 2024-10-22 17:40:44

    AJ73

    avek

    Rejestracja: 2017-10-12

    Ostatnia wizyta: 2024-12-07

    Skąd: Strike Base XR-484

    Na poznańskich PGA będzie można zagrać w "Gothica" z polskim dubbingiem ,

    - https://x.com/PLAION_POL/status/1848712247276667276

    Mirosław Zbrojewicz jako Świstak;
    Janusz Zadura jako Orry;
    Paweł Szczęśny jako Kirgo;
    Robert Tondera jako Ratford;
    Adam Bauman jako Diego;
    Janusz Wituch jako Drax;
    Michał Klawiter jako Nyras.

    LINK

ABY DODAĆ POST MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..