Forum

Fall of the Republic

Zbliża się pierwszy oficjalny fanowski dodatek do TCG. Tutaj można wpisywać swoje oczekiwania, uwagi, obawy względem niego jak również komentarze do kolejnych ujawnianych spoilerów. Ja osobiście czekam na ten dodatek z niecierpliwością, pomimo drobnej wpadki już w drugim spoilerze (Crab Droid ma nie taki podtyp jaki powinien) - na szczęście w wersji ostatecznej błąd będzie poprawiony.

mnie najbardziej

boli to, że takie karty trudno kolekcjonować i cienko w klaserze wyglądają. ale przynajmniej będzie można sobie poogladać, bo grać nimi to chyba raczej trudno będzie . Mówię oczywiście o rozgrywce nie elektronicznej.

Ja tam widziałem

że niektórzy zamierzają je sobie wydrukować na dobrym papierze i powsadzać w koszulki - nie powinny wtedy odbiegać od reszty. Zawsze można się też udać do zakładu poligraficznego - brat kiedyś w ten sposób zrobił sobie ładne karty do seta.

To już nie to...

Dla mnie TCG to było przede wszystkim kolekcjonerstwo (po dodatku ESB już nawet z aktualizacjami zasad sie nie zapoznawałem ) więc tworzenie fanowskich, wirtualnych dodatków to dla mnie żadna dobra nowina :/ Ale cóż, na szczęście (?) nie mam jeszcze wszystkich kart wydanych przez WotC więc na najbliższe pare lat (bo szybciej nie uzbieram... jeśli w ogóle uzbieram ) mam zajęcie

hmmm

Ważne żeby nie zamieszali zbytnio w zasadach. Jeśli nowe dodatki będą robione sprawnie i solidnie, to jest szansa, że część osób się na nowo tym zainteresuje i nadejdzie lekkie odrodzenie TCGa. Dobrze, że komuś się chce nad tym pracować i z zaciekawieniem czekam na pełną listę kart.

Raczej nie namieszają

Koordynatorem zespołu odpowiedzialnego za zasady (w komitecie są grupy odpowiedzialne za konkretne zadania: zasady, projektowanie kart, playtesting, turnieje sieciowe, design kart - a te grupy z kolei są jeszcze podzielone na bardziej szczegółowe podgrupy) jest JangoJay, który pracował przy poprawianiu zasad pod dodatek RotS - a były to od czasu AotC chyba najbardziej spójne i kompetentnie napisane zasady (a w każdym razie naprawiły wiele rzeczy, które zaczęły się psuć od czasu TES.

ja

napewno sięzainteresuje zainwestowałem w miniatury i poprostu nie mam kasy na granie w trzecią gre, a teraz zamierzam sobie pograć

I kolejne spoilery

http://www.skywlkr.net/IDC/articles/archive/051206/article%20one%20051206.htm - ponownie może nie nadzwyczajne, ale porządne i przydatne karty. Komitet w każdym razie zapewnia, że to tylko przystawka przed ucztą i tak naprawdę nic jeszcze nie widzieliśmy. Miejmy nadzieję, że nie przesadzają. W każdym razie szykuje się znacznie mniej "zapychaczy", którzy w TCGu pojawiali się, żeby czymś boostery zapchać i żeby ludzie musieli ich kupić więcej dla dobrych kart - tutaj nie ma to sensu i wychodzi to kartom jak najbardziej na zdrowie.

Plakat

Komitet podchodzi do tego dodatku jeszcze poważniej niż myślałem. Przygotowali nawet plakat reklamujący nowy dodatek:
http://www.skywlkr.net/IDC/expansions/downloads/fotr/promos/fotr%20teaser%20poster.jpg
Pobawiłem się w rozjaśnianie obrazka na statystykach i trochę się doczytałem:
-Commander Bly ma prędkość 40 i Upkeep zaczynający się od "Place your" (BTW - zauważcie, że to neutralny klon)
- Sidious ma prędkość 60 (a może 80 - trochę ciężko doczytać) i jakiegoś Evade`a (na moje słabe oko: Pay 1 Force -> Evade 3 lub 2)
- Grievous ma prędkość 50

I następne spoilerki

tym razem misja i karta bitewna.
http://www.skywlkr.net/IDC/articles/archive/051906/article%20one%20051906.htm
Moim skromnym zdaniem karty odrobinkę lepsze niż poprzednie, choć przydatność Wookiee Tactics jest mocno zależna od tego jak wyglądają pozostali Wookiee w zestawie. Za to Exile może być mocno przydatne... pod warunkiem, że przeciwnik nie ma kart disruptujących misje. Bo jeśli ma, to 4 BP i dodatkowa Moc to ciut za duży koszt, żeby go ot tak stracić.

I jeszcze jeden i jeszcze raz

tym razem Anakin Skywalker. Common, więc żadna rewelacja, ale wcale niezła karta jak na Anakina.
http://www.skywlkr.net/IDC/articles/archive/052206/article%20one%20052206.htm#

Generał Grievous

ostatni spoiler przed premierą dodatku.
http://www.skywlkr.net/IDC/articles/archive/052606/article%20one%20052606.htm
Muszę przyznać, że mi się podoba. Grievous może być wcale niezłym zabójcą Jedi.
A tak BTW. Na początku czerwca zobaczymy nie tyko premierę dodatku, ale i długo oczekiwaną nową wersję programu Lackey, a w niej mnóstwo przeróbek - w tym zapewne także ta zaproponowana przeze mnie, która powinna znacznie ułatwić rzucanie kośćmi, tak częste w TCG (wzorowana na moim programie).

Premiera

I już po premierze. Moje pierwsze wrażenia niezwykle entuzjastyczne. Wzmocnienie całej masy decków tematycznych: Clone, Rebel, Empire, Separatist. Dodatkowo możliwość stworzenia 2 nowych talii tematycznych: Utapau i Wookiee. Nareszcie użyteczny ekwipunek. Palpatine z wbudowaną zdolnością Order 66. Świetnie zrobione zdjęcia na kartach. Cała masa przydatnych kart. Po prostu ten dodatek spełnił wszystkie nadzieje jakie w nim pokładałem, a nawet jeszcze więcej. Zapewne po jakimś czasie mój hurraoptymizm zniknie i będę mógł na FOTR spojrzeć spokojniej i obiektywniej (i wtedy dopiero napiszę recenzję ), ale na razie jest świetnie.

Nowe zasady

I jeszcze jedno drobne uzupełnienie - na stronie komitetu pojawiło się uzupełnienie do zasad. Głównie dotyczących kart unikalnych, ponieważ dodatek wprowadził unikalny ekwipunek, ale uzupełniona została też lista nazw kart, traktowanych jako takie same. Jest to o tyle ciekawe, że pokazuje w jaką stronę chce pójść komitet. Na liście znalazła się bowiem m.in. Mara Jade Skywalker oraz Leia Organa Solo

hmm

obejrzałem sobie wszystkie obrazki, niektóre są na prawdę bardzo fajne. Większosć stoi na wysokim poziomie, ale karta The Chosen One mi się kompletnie nie podoba, jest taka mało "wizardowa".
A i czy Anakin N nie był przypadkiem w podręczniku do ROTS? tak mi sięcoś kojarzy.

Już raczej wersja P

przypomina tego Anakina z podręcznika do ROTS. Ale to nie ten. Komitet postanowił, że nie wykorzysta ani tej karty ani żadnej z tych które przeciekły z dodatku ROTE, bo WotC mogłoby ich oskarżyć o kradzież własności intelektualnej. Co jednak nie przeszkodziło im wziąć sobie Parry, choć trzeba przyznać, że trochę zmienili tą zdolność i to na lepsze (początkowo np. Parry 1 zapobiegało 1 obrażeniu za każdą wyrzuconą jedynkę - teraz nie patrzy się na ilość wyrzuconych jedynek, bo mógłbyś jakimś kombem zdobyć Parry 3, a przez to byłoby baaaardzo ciężko się przebić - zresztą nawet jednostce z Parry 2 ciężko byłoby zadać jakiekolwiek obrażenia). Co do rysunku to faktycznie The Chosen One jest niewizardowy, chociaż mi się nawet podoba. Bardziej miałbym już uwagę do Cina Dralliga, przy którym widać, że został wklejony w tło. Natomiast bardzo podobał mi się Tarfful - nie spodziewałem się aż takiego najazdu na twarz.

Lackey

Karrde, a mógłbyś trochę nam tutaj przybliżyć o co chodzi w tym Lackey? Bo to hasło spadło z nieba i nie wiem czy ktoś tutaj dysponuje jakąś wiedzą o tym programie, bez którego, jak rozumiem, ani rusz.

Ten program

jest IMHO najlepszym programem do gry we wszelkiej maści karcianki przez net. Jego główną zaletą nad konkurentami jest fakt, że gra się skanami kart a nie samymi ramkami z tekstem jak to jest w wielu innych. (Ponieważ zapewne pamiętasz jeszcze testowanie mojego programu, w dalszej części tekstu będę je ze sobą porównywał - przepraszam od razu tych, którzy mojego programu nie znają). Widok przedstawia cały stół na raz, a nie pojedyncze strefy jak to było u mnie. Bardzo miła jest możliwość spojrzenia na stół nie z góry ale pod pewnym kątem co daje efekt jakbyś faktycznie grał przy stole - ale to tylko taki bajer graficzny. Nie ma też takiego problemu z połączeniami jak u mnie - dostępny jest publiczny serwer, przez który łączą się gracze. Wystarczy zaznaczyć przy połączeniu, że chcecie grać przez serwer proxy i już mogą ze sobą grać dwie osoby bez publicznego IP. Program teoretycznie oferuje też (na razie to się trochę psuje i trzeba pokombinować żeby działało - to będzie naprawione w nowej wersji) autoupdate`y do pluginów automatycznie pobierającego i instalujące bądź aktualizujące w programie wybrany plugin, np do SWTCG. Przekładanie kart odbywa się poprzez technikę przeciągnij/upuść a zatem znacznie wygodniej niż to było u mnie. Rzuty kośćmi na razie są znacznie mniej wygodne (wymagają w rozwijanym menu wybranie opcji na samym jego końcu, a potem jeszcze odpowiedniej ilości kostek w kolejnym menu) i trzeba podawać konkretnie które kości chcesz rerollować. Z tym że pokazałem autorowi jak to było w moim programie i poprosiłem czy nie dałoby się zrobić czegoś takiego. Trevorowi (bo tak się nazywa autor Lackey) pomysł się spodobał i w nadchodzącej wersji zapewne znajdzie się takie lub podobne rozwiązanie. Co prawda w Lackey nie ma (przynajmniej na razie) możliwosci wskazania jakiejś karty, ale jest za to bardzo przydatny mechanizm rysowania linii po stole. Dzięki temu, gdy chcesz zaatakować jakąś jednostkę to tapujesz swoją (double-clickiem) i rysujesz linię od niej do swojego celu. Z innych ciekawszych funkcji jest możliwość zapisania stanu gry (choć w aktualnej wersji się to psuje) + autosave pozwalający wrócić do gry gdyby zostało zerwane połączenie. Ponadto pasek pozwalający śledzić aktualny etap gry, obecność avatarów (jeśli przeciwnik nie ma twojego avatara jest mu on automatycznie przesyłany na początku gry - podobnie ma się rzecz z kartami jakie ty masz w swojej talii, a któych nie ma na dysku przeciwnik). Wadą, która zapewne najbardziej cię uderzy jest mniejszy rozmiar kart sprawiający, że nawet na powiększeniu ciężko odczytać tekst (aczkolwiek to nie wina programu, ale twórców plugina, bo program nie limituje wielkości kart - zrobiłbym własny plugin, gdybym miał tylko dobre skany do ROTS) oraz fakt że wszystkie poziome karty są obrócone o 90 stopni. Na szczęście pod powiększeniem karty znajduje się blok tekstowy, w którym pokazywany jest pełen jej tekst, który można już bez problemu przeczytać. Na razie w programie znajdują się jeszcze trochę błędów bardzo przeszkadzające w grze, aczkolwiek nie uniemożliwiające jej (rozgrywałem już trochę partyjek z Marrbaccą i grało się wcale przyjemnie, choć czasami błędy irytowały). Dlatego też bardzo czekam na nową wersję, która zapowiadana jest jako rewolucja. Co jest całkiem możliwe, bo wcześniej update`y były co mniej więcej tydzień i poprawiały sporo, a ta poprawka czeka już bodajże 2 miesiące.

Układ

Karrde, zajrzyj proszę tutaj :
http://seba.osd.one.pl/screen.JPG
Mam taki układ i jakoś nie mogę go zmienić . Chodzi mi o to, że opisy tekstów kart są ucięte, a to bardzo utrudnia rozeznanie, ponieważ, jak sam zauważyłeś, skany są niewielkie i często ciężko z nich coś odczytać. Czy można ten widok zmienić na jakiś bardziej przyjazny? Jeśli tak, to jak?

Układu jako takiego

tutaj nie zmienisz - może w przyszłej wersji. Ale na pewno warto kliknąć w przycisk znajdujący się pod rysunkiem - ten przedstawiający plus znajdujący się obok napisu "Text" - spowoduje to wyświetlanie tekstu pod rysunkiem karty.

Połączenie

Karrde napisał(a):
Ale na pewno warto kliknąć w przycisk znajdujący się pod rysunkiem - ten przedstawiający plus znajdujący się obok napisu "Text" - spowoduje to wyświetlanie tekstu pod rysunkiem karty.
________

Masz rację, to wystarczy, dzięki . Tylko teraz jeszcze jak połączyć się z serwerem? Poprzez [cytat]Connect to Server Menu[cytat]? A gdzie jest ta opcja proxy? Na chwilę obecną wykazuje mi błąd, ale pewnie coś źle robię .

Następująco

Wybierasz w menu połączenia Refresh server list from Tracker, tam powinieneś na liście znaleźć oficjalny serwer (w zasadzie to będzie chyba jedyny serwer) i łączysz się poprzez Connect to Server From Tracker. Jak się połączysz wybierasz opcję Host (zakładając oczywiście, że to Ty tworzysz grę) i tam wśród opcji zakładania gry jest "Use Proxy server"

Działa

Jakoś dzisiaj działa . Wczoraj w nocy wyskakiwał błąd, może serwer był wyłączony. Jak znajdę sobie kogoś do gry, to zobaczę, czy dalej nie wyskoczą problemy .

Wysiadka

Oczywiście pojawiły się dalsze problemy . Znalazłem sobie ochotnika, połączyłem się z serwerem, zahostowałem grę z proxy, tylko kiedy druga osoba chciała się do niej podłączyć, wyszedł jej krytyczny błąd i program się jej wyłączył. Zresztą podobnie dzieje się u mnie - też wyskakuje błąd, kiedy próbuję się podłączyć do hostowanej gry. Momentalnie program wysiada. Masz może koncepcję, dlaczego tak się dzieje?

ciężko mi tak powiedzieć

na odległość - musiałbym sam z Tobą to przetestować, tyle że teraz nie bardzo mam czas. Możliwe oczywiście, że jest to jeden z tych błędów, które dopiero mają zostać naprawione, choć ja nigdy problemów z łączeniem nie miałem.

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.