Gry komputerowe

Licencja ''Star Wars Universe'' i alternatywny plan B

SWExtreme

Od pierwszej wzmianki na temat gry „Star Wars Universe” wrze na same wspomnienie o licencji. No właśnie, licencji dla fanowskiego produktu, tworzonego w oparciu o własny budżet, bez zewnętrznego zlecenia LucasArts. Nietypowe rozwiązania od wieków były domeną Polskiego narodu. Nic więc dziwnego, że Polscy fani Gwiezdnych Wojen próbują zrealizować swoje marzenia, płynąc pod prąd światowych trendów i reguł. Takim hartem ducha odznaczają się wizjonerzy, w których najczęściej nikt nie wierzy, poza nimi samymi... Bo przecież tylko ktoś nieograniczony żadnymi barierami zdołałby podjąć się stworzenia gry osadzonej w uniwersum Star Wars, a następnie spróbował powalczyć o licencję dla niej. Tego, wręcz z założenia niewykonalnego zadania, podjęli się założyciele i redaktorzy portalu Star Wars Extreme. Chcą oni stworzyć własną grę Star Wars, z autorskim systemem rozgrywki i zdobyć na nią licencję od LucasArts. Wiele osób skazuje całe ich przedsięwzięcie na porażkę. Ale gdyby im się udało byłoby to precedens na skalę światową, przynajmniej w przypadku gier spod znaku Star Wars.



Ale uzyskanie licencji dla własnej gry nie musi być wcale niewykonalne. Żeby przybliżyć fanom i potencjalnym graczom „Star Wars Universe” ten proces, Piotr Wasiak przeprowadził wywiad z Piotrem Wojdasiewiczem – pomysłodawcą Star Wars Extreme – dla mikromagazynu „Nanoo”, który możecie przeczytać tutaj. Piotr opowiada w rozmowie o początkach całego projektu i tym jak jego wizja ewoluowała z czasem. Gwoździem programu są akapity o licencji dla „Star Wars Universe”. Podstawą jest tutaj darmowy dostęp do gry, proces licencji jest bardzo karkołomny i cały czas jest w toku. By móc w ogóle myśleć o licencji trzeba specom z LucasArts przedstawić gotowy produkt, w który własnoręcznie będą mogli zagrać i ocenić jego jakość. I tutaj w zależności od decyzji Lucasa losy „Star Wars Universe” mogą potoczyć się na kilka sposobów:

  • pierwszy z nich zakłada przyznanie licencji, co spowoduje dalszy rozwój gry i możliwość wprowadzenia mikropłatności, dzięki którym gra zarabiałaby na siebie i przestała być tylko finansowym workiem bez dna,
  • druga opcja to niewydanie licencji, ale też niewydanie zakazu na „Star Wars Universe: The Dawn of Heroes”, który jest pierwszym etapem „Star Wars Universe” i w tym przypadku ostatnim ale za to dopuszczonym do obiegu jako darmowy produkt,
  • trzecia możliwość to przeniesienie gry do własnego świata, w wypadku kategorycznego zakazu używania znaków Star Wars.



    W wywiadzie padają też kwestie finansowania całego programu i niezwykłym szczęściu, jakie uśmiechnęło się z Norwegii do chłopaków z Star Wars Extreme. Wywiad jest godny polecenia, a do samego tematu darmowej gry wnosi bardzo dużo, znajdziecie w nim odpowiedzi na wiele nurtujących Was pytań.

    Dla przypomnienia: 1 kwietnia ruszają beta testy „Star Wars Universe”, bądźcie więc czujni.


    Temat na forum



    Tagi: Star Wars Extreme (55) Star Wars Universe (13)

    Komentarze (19)

    Darth Paxis -->Zero Jedi oraz Sithów to tylko propaganda i zabieg mający zapewnić równowagę rozgrywki, istnieje klasa użytkownika Mocy. Co do muzyki mnie się spodobała, nie orientuję się w tych wszystkich licencjach i prawach ale tradycyjna muzyka na pewno zwiększyłaby koszty projektu.

    paweljsw1 -> Założenia świata są właśnie zupełnie inne. Zero Jedi i Sithów, którzy są na dobrą sprawę głównym trzonem SW. Muzyka też zrywa z tradycją serii. Grze, która zrywa z tradycją, życzę niepowodzenia.

    Byłabym dumna, naprawdę dumna.

    Ale licencja nie równa się kanon, co? Bo jakoś samej koncepcji tego świata przełknąć nie mogę.

    Kurczę, żeby się udało - wtedy my, Polacy będziemy mogli być z siebie dumni - mam nadzieję, że ludzie z LucasArts się zgodzą i im się spodoba :] Super by było

    Nie fajny, ten wariant 3 :(
    Oby dali licencję. Trzymam kciuki.

    Rif_-> szczerze to już sam nie wiem co chciałem napisać.

    Wszystkim fanom Gwiezdnych Wojen, a szczególnie Cieni Imperium polecam poniższy link. Strona mówi o przygotowanej grze fanowskiej na kanwie fabuły Cieni. Gra będzie przygodówką na myszkę.
    http://soteadv.blogspot.com/

    Nestor -> Chyba chciałeś napisać, że mikropłatności, to opcja fakultatywna ;)

    Odkąd pojawiło się TCW i możliwość zarobkowania na uniwersum za pomocą portali, i wyroiły się produkty jak SWextreme, wiadomo, że chodzi w końcowej perspektywie i tak o pieniądze, nie hobby. Tym samym mam nadzieję, że licencja nie zostanie przyznana, a 'gra' zostanie zablokowana.

    Darth Paxis ->Phew chyba zbytnio sugerujesz się Adumarem, inne planety mogą wyglądać bardziej SW-owo. Rasy są te same, założenia świata, bronie itd. są całkiem podobne. Zresztą trochę świeżości nie zaszkodzi. A tak ogólnie to myślę że cała sprawa rozbija się o to czy gra będzie kanoniczna czy nie.

    Jakoś tego nie ogarniam, jaka korzyść z braku mikropłatności, jeśli gra nie będzie się rozwijała. Wolałbym nawet 3 opcję niż pierwszą, tym bardziej że porażka SWU zaważyłaby pewnie na całym portalu.Tak przy okazji to jakoś cienko widzę kwestię finansową biorąc pod uwagę obecny stan sklepu SWeX (a raczej brak jego rozwoju)

    Mogliby umieścić grę w innym uniwersum, bo na dobrą sprawę to już nie jest SW...

    No włacha, tym bardziej, że mikropłatności to z założenia opcja nieobowiązkowa a jedynie dodatkowa.

    paweljsw1 - Mikropłatności go bolą.

    Rycu-> nie pojmuję dlaczego pierwsza opcja jest zła.

    SWU mi powiewa, ale sam precedens byłby ciekawy. Dał by nadzieję na jakąś niszową produkcję osadzoną w uniwersum, za którą chłopaki z Lucasartu nawet by się nie wzięli.

    Trzy możliwości - druga i trzecia są dobre, pierwsze zaś kiepskie.

    No ciekaw jestem co z tego wszystkiego wyniknie. Życzę twórcom powodzenia a fanom żeby się nie zawiedli ;)

    "Polski" jako przymiotnik pisze się z małej litery. :P

    Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

    Login:
    Hasło:
  • Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

    Loading..

    Ustawienia


    Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
    Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.