Gry komputerowe

Kolejne wieści na temat "The Old Republic"

Ten Ton Hammer.com

Na rozpoczętym wczoraj konwencie GamesCom w Niemczech, redaktorzy serwisu Ten Ton Hammer przeprowadzili wywiad z jednym z twórców gry, Jamesem Ohlenem. Oto najciekawsze fragmenty:

- Gdy będziesz miał towarzysza, będzie on miał wyznaczoną rolę, owszem, będzie mógł awansować na wyższe poziomy i zyskiwać z każdym nowe umiejętności, ale to jest już zdefiniowane. Chcieliśmy, żeby postacie nie były tobą; ty ich nie kontrolujesz, są autonomiczne. Nie chcieliśmy więc, żebyś ty decydował jak mają się rozwijać.

- Będzie możliwość dawania im różnych broni i zbroi, tak jak głównej postaci. Powiedzmy, że jeśli postać towarzysza jest podobna do twojej, będziesz mógł dawać jej swoje stare i niepotrzebne ci przedmioty.

- Będziesz mieć też coś do zmieniania ich wyglądu. Na przykład, jeśli twoja towarzyszka jest niebieskoskórą Twi'lekanką, możesz chcieć, żeby miała zieloną skórę albo inny kształt twarzy. Będziesz mógł to zrobić przy pomocy odpowiednich "narzędzi", które będziesz miał ze sobą. Oczywiście nadal będzie mieć to samo imię i zdolności, ale można będzie całkowicie zmienić jej wygląd. Nie zrobilibyśmy tego w grze dla jednego gracza, ale powodem dla którego zrobiliśmy to w MMO, jest to, że nie chcemy, aby ludzie biegali z identycznymi towarzyszami.

Pytanie:

Ale czy będzie jakaś forma nazywania postaci w takich przypadkach, aby nie mieć towarzyszki imieniem Vette, a kolejna będzie się nazywać "Twilekańska Piratka #2002" albo "Vette 2" ?

- Kiedy będą z tobą, ich imiona nie będą się pokazywać. Będzie za to coś w stylu "Towarzysz Jamesa". Zdecydowaliśmy się na to, bo dzięki temu nie będzie wrażenia, że to nierealne. To lepsze niż to, że obaj będziecie widzieć napis "Vette" i pomyślicie sobie: "To głupie". Zadziwiające jaką różnicę robi coś takiego jak imię. A więc jak mówiłem, będzie to coś w stylu, że towarzyszka Richa jest czerwonoskórą Twi'lekanką a moja niebieskoskórą. W związku z tym mogę przejść do porządku dziennego nad tym, że on też gra wojownikiem Sithów, ma taką samą historię i spotkał taką samą towarzyszkę. Chcieliśmy, żeby nie było to problemem dla graczy.

Pytanie:

Czy gracze będą mogli dzielić się przedmiotami między swoimi własnymi postaciami przez bank znajdujący się na tym samym serwerze a także wymieniać się między frakcjami, jak długo znajdują się na tym samym koncie?

- W tej chwili nie, będziecie musieli to robić przez maila, ale tylko jeśli jesteście w tej samej frakcji. Jest wiele powodów, dla których nie chcemy, żeby różne frakcje komunikowały się ze sobą.

Kłóciliśmy się ze sobą, że to nie jest tak jak w przypadku Hordy i Przymierza z "World of Warcraft". Wszyscy mówimy we Wspólnym, więc moglibyśmy na to pozwolić. Więc na krótko było to możliwe. Ale argumentem przeciwko było to, że ludzie często np. wyzywają graczy z tej drugiej strony. Pomyśleliśmy, że może nie byłoby to złe, ale zaczęliśmy testować z ludźmi z zewnątrz, potem zobaczyliśmy jak wyglądają zapisy rozmów i powiedzieliśmy: OK, to wyrzucamy. Nie chodzi tylko o przekleństwa, powiedzmy, że było powiedziane dużo rzeczy, które nie powinny być mówione. Zwykle nasi testerzy są bardziej dorośli, a jeśli oni tak robili, to pomyślcie sobie co byłoby jakby zostawić taką możliwość. Postanowiliśmy, że tego nie będzie i to kolejny powód, dla którego nie będziesz mógł wysyłać wstrętnych wiadomości do członków przeciwnej frakcji. Nieszczęściem jest to ludzka natura. Nagle członkowie Imperium zaczną wysyłać okropne wiadomości - i naprawdę myślę tu o okropnych rzeczach - więc chcieliśmy tego uniknąć.


- Będzie można używać statku jako przechowalni. Funkcja statku była przez nas testowana i usprawniana. Na przykład statek stawał się miejscem odpoczynku przez krótki czas, potem nie, a teraz rozważamy przywrócenie tej funkcji. Ale to będzie zależało od tego, co powiedzą gracze.

Jest wiele powodów, dla których można zrobić to inaczej. W sensie fikcyjnym ma to sens, ale jedną z rzeczy jaką chcesz robić w grach MMO jest możliwość stworzenia miejsca, gdzie gracze będą się spotykać. Zmagamy się z tym, że jeśli wszystko będzie dostępne na statku, ludzie staną się aspołeczni. Gracze będą zostawać na pokładzie i robić tam różne rzeczy. Ale z drugiej strony statek musi być naprawdę fajny.

Więc będą rzeczy, które będziesz mógł robić tylko na statku, np. zaglądać na mapę galaktyki, rozgrywać bitwy kosmiczne, rozmawiać z towarzyszami i rozwijać ich historie. Będą tam też banki i miejsce do tworzenia różnych rzeczy. Jak widać jest wiele rzeczy do zrobienia na statku. Jednak maili tam na razie nie ma. Ale nie jest to niemożliwe z punktu widzenia technicznego; to decyzja dotycząca wyglądu gry.


- Mamy najbardziej zaawansowaną minigrę ze wszystkich gier BioWare: walkę w kosmosie. To nasza "wielka minigra", i jest ona najbardziej głęboką i interesującą. Jest możliwość ulepszania statku, walka w kosmosie zawiera dużo taktyki, jest wiele różnych wyzwań i wygląda to naprawdę pięknie.

Ze wszystkich minigier, jakie zrobiliśmy, myślę, że ta najbardziej spodoba się graczom. Przyglądaliśmy się też na wszystkie inne możliwe minigry, jak np. pazaaka w KotORze, ale w tej chwili nie planujemy dawać ich do wykorzystania na statku. Nie, żebyśmy nie chcieli, nie możemy po prostu zmieścić wszystkiego w jednej grze, bo mamy ograniczone środki.


- Będzie można grać jako postać neutralna.

Dodatkowo na GC pokazano wczoraj fragment gameplaya związanego z flashpointem zwącym się Eternity Vault. Oto on:



Przypominamy, że wszystkie newsy związane z grą znajdziecie w naszej bazie danych.

Temat na forum.



Tagi: James Ohlen (10) The Old Republic (500) wywiad (150)

Komentarze (15)

Ten filmik jest słaby, bo pokazuje jedynie 4 minuty grupowej misji która pewnie będzie trwała 30-60 minut. Dodatkowo wycięto początkowe wstawki fabularne.
Nie widzieliście innych gameplayów które wskazują, że gra będzie taka jak KotOR (tylko kilka razy większa) z dodatkowymi aspektami MMO? Widzieliście, ale wolicie narzekać bez powodu bo nie macie kasy na abonament.

@darth_numbers Szczerze to ja współczuje twoim rodzicą

gra jezd do dópy bo abonament, lololo

Wg mnie ta gra zamiast wnosić coś nowego to powiela pewne istniejące rozwiązania :/ przynajmniej patrząc na ten filmik..

@darth_numbers Mi natomiast opadają ręce jak widzę taki bezsensowny hate. Sure, gra jest idiotyczną, durną rąbanką. A grałeś w tą grę chociaż, bo nie wiem na czym bazujesz swoją opinie... Haters gonna hate jak to się mówi. ;s Płakać się chce.

@mati >> 20 zł to na pewno nie będzie... podejrzewam że cena nie powinna być wyższa niż za WoWa, czyli jakieś 15 dolców... oby nie więcej ;)

Ciekawe kiedy podadzą cenę miesięcznego abonamentu, jakby to było miesięcznie 20 zł to kupie :D

Mowilem to wiele razy ale powtorze, bo sprawia mi to wielka frajde. TOR jest tak idiotyczna, ze rece opadaja. Durna rabanka to malo powiedziane ... szczerze wspolczuje nieszczesnikom, ktorzy maja zamiar zaplacic i grac.

Pazaak to super gra. Jak można jej nie lubić. Te emocje, te zagrywki ;-)

nie znoszę pazaaka, to samo zło!!!!!!!!

Pazaak ma być, nie ma lepszego sposobu na "uspołecznienie się" niż konkretna partyjka w karty :P

Ten fragment dema to po prostu durna rąbanka...

Pazzak jest na ich tak zwanym "Wall of crazy". Pewnie będzie dodany wraz z jakimś content patchem.

"Mamy najbardziej zaawansowaną minigrę ze wszystkich gier BioWare: walkę w kosmosie. To nasza "wielka minigra", i jest ona najbardziej głęboką i interesującą. Jest możliwość ulepszania statku, walka w kosmosie zawiera dużo taktyki, jest wiele różnych wyzwań i wygląda to naprawdę pięknie."
Yep, Rebel Assault 3 wita. :P

Pazaaka powinni dać w kantynach, najlepiej z możliwością gry hazardowej pomiędzy graczami. :>

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.