Gry komputerowe

Zaskakujący wygląd dolnych poziomów Coruscant

LucasArts.com

Od czasu swojego debiutu w sieci, oficjalna strona Star Wars 1313 w końcu doczekała się swojej pierwszej aktualizacji. Znajdziemy tam przede wszystkim opublikowany niedawno trailer, kilka screenów oraz pokazane już wcześniej concept arty, ale także nową ilustrację koncepcyjną autorstwa Ryana Churcha, pracującego wcześniej między innymi przy produkcji nowej trylogii. Warto w niej zwrócić uwagę chociażby na "wieżowce", zwieszające się ze sklepienia niczym stalaktyty. Co prawda na razie nie wiadomo, czy pomysł ten zostanie wykorzystany w gotowej grze, lecz wskazówką mogą być podobne konstrukcje ukazane w zwiastunie. Oto cały obrazek:



Temat na forum.



Tagi: Ryan Church (25) Star Wars 1313 (34)

Komentarze (29)

@Tremayne: studiuję geografię, także wiesz... Twój argument jest inwalidą :P

Aldebar, nie szpanuj, że uważałeś na geografii ;p

przypomina Omegę z ME (chociaż tam jest to uzasadnione tym, że stacja 'zwisa' z przepołowionej asteroidy) i Vulcan z nowego Star Treka. wydaje mi się, że projektant/artysta chciał w ten sposób przekazać, że podziemia Coruscant to jedna wielka jaskinia, stąd te wieżowcowe stalaktyty, stalagmity i podtrzymujące wszystko stalagnaty.

Wygląda to nieprzyjemnie... nie w tym sensie jak np.Karmazynowy korytarz ale po prostu to burzy logikę wszelkiego budownictwa. Niemiłe dla oka i oby tego nie wprowadzili jeżeli miałoby to stanowić tło dla większości czasu gry.

Dobrze, że nigdy zbyt wnikliwie nie próbowałem pojąć, na jakiej zasadzie zabudowane jest Coruscant...

Hmm... Widać są miejsca na Coruscant, o których się nam jeszcze nie śniło :)

no tak jak pan pracował przy nowej trylogii to nie dziwi mnie że nawet Coruscant wywalił do góry kołami.
mcquarrie

Patrząc na końcówkę z trailera... jest ten wlot/wylot z góry Coruscant do tego poziomu 1313 i ten słupowaty budynek co widać na tym artworku, to tam na trailerze jakby pełnił taką funkcję "łącznika" pomiędzy tym normalnym dołem a tym "stropem" podtrzymującym górę czyli całą resztę kondygnacji mieszkalnych i np. przemysłowych. Ja rozumiem, biorąc na ludzką logikę umysłowej równowagi w przemieszczaniu się, że mogą na tym "stropie" wisieć jakieś mega urządzenia pomiarowe że to pracuje i coś robi - ale nie nic mieszkalnego... Jeszcze widać na tym słupowym budynku, że rozchodzą się u góry takie 4 linie w 4 strony a na jednej są te budynki co wiszą jak stalagtyty i też jest część wokoło... czyli tak jakby od jednego takiego słupowego wieżowca do drugiego w 4 różne strony taka "siatka" architektoniczna była na której to w różnych "punktach" (z przerwami między tymi pkt. oczywiście...) były "rozsiane" te wieżowce-wisielce czy inne budynki-wisielce. Tylko ciekawi mnie tutaj jedno na tym artworku... czy po prawej stronie, tam w oddali ten mega słup dziennego światła co pada od góry, to jest z tego wlotu/wylotu poziomu 1313 do góry i z powrotem czy to już jest na tyle porypane, że nawet linia horyzontu nie wiadomo gdzie jest? (W ogóle to... patrząc z perspektywy od lewej do prawa w tą głębię by ujrzeć te słupy światła w oddali pod pewnym kątem, to już zaburza umysłowe poczucie równowagi w człowieku i jakoś to dekoncentruje i w ogóle niekomfortowe jest na ludzką logikę...)

Stele, rozpaczam z Tobą. Po prostu SW schodzi na psy akk.

Teraz pierwsza lepsza gizka może projektować ten wspaniały świat pełen Ishi tibów takich jak np Qel Asim.

o, toto. Coruscant czy Nar Shaddaa w TORze podobnie wygląda, tzn, ma dużo stropów, choć z racji wielkości przestrzeni gry, nie ma zwisających budynków.

Osobiście zakładałem co następuje:
Zabudowa Coruscant składa się z megabloków, na których szczycie/pomiędzy wznoszone są reprezentacyjne wieżowce. Planeta dość często doświadcza bombardowań orbitalnych ze względu na swoją stołeczną funkcję, więc po takim kataklizmie przychodzi pora na odbudowę. Równamy teren do poziomu megabloków, zabezpieczamy by się nie waliły do reszty, zalewamy durabetonem i stawiamy nowie wieżowce, a w ruinach pod spodem żyją sobie żulerskie monarchie, jak to u KJA widzimy. Gdy zostaje wielka wyrwa, wymagająca podpory z trailera, zostawiłbym ją w spokoju i postawił tam wolnostojący wieżowiec dla burżujów. Nawet gdy w podziemiach zostaną duże otwarte przestrzenie, nikt z kasą nie będzie się tam budował i ciężkiego robota też tam nie wprowadzisz. Nowopowstałe domki prędzej kleiłyby się do słupa i narastały zgodnie z grawitacją od dołu, niż zwisały z litego stropu. Ten na artworku znowu nie wydaje się taki lity ze świecącym żebrowaniem.

ja mam nadzieje że tego nie wezmą do tylko na tło ewentualnie bo mi sie to prostu nie podoba i jest bezsensu

ale jeżeli przyjmiemy, że to co napisałem w topicu o 1313 na forum i faktycznie są zakładane 'płyty', na których budowane są kolejne kondygnacje planety-miasta, wiadome jest to, że linia horyzontu nigdy nie będzie równa, przez co po założeniu 'płyty' pod nią będzie dużo wolnych przestrzeni, czy to na szlaki napowietrzne, czy to na nowe budynki. Nie wszyscy muszą chcieć tam budować wieżowce-stalaktyty, a jak już budują to różnie i w zależności od tego jak im się trafi.

Trzeba też pamiętać, że to jest planeta-miasto, więc wiadomo, że nie wszędzie budowa wieżowców-stalaktytów będzie przebiegała z natychmiastowym skutkiem, w 1313 możemy widzieć jeszcze nie do końca zabudowane 'od góry' miejscówki.

Trailer oglądałem w SD i w dodatku jest tam o wiele ciemniej, niż na renderze, więc nie dostrzegłem stalagtytosterczków. Niestety tam są.
Dobra, odpuszczam sobie. Może wytłumaczą dlaczego takie dziwadło powstało, o ile ujrzymy je w finalnej grze.

Tak jest, Stele. To tylko taki abstrakcyjny obrazek na tło i właśnie dlatego taka sceneria pojawiła się w trailerze.

Space-fantazy raczej, ale gdy czegoś nie osłania mgiełka sentymentalizmu, wymagam jednak by było względnie logiczne. Gdy coś poraża podstawowy instynkt fizyczny, nie wygląda fajnie w moich oczach.

Hehe, też chciałem napisać, że chyba zdjęcie się odwróciło w praniu :)

Kasa, dobrze wiesz że nie o to mi chodzi. Po prostu przydałoby się opracować nowy szablon do poszczególnych kategorii (gry, książki, komiksy itp.), bo ten aktualny jest chyba od początku i już mało praktyczny.

Steel@:

Srsly? Bardzo fajna panorama Courscant z najniższych poziomów, a Ciebie jedynie interesuje jak nieekonomicznie zostało to wybudowane? To Sci-Fi. Czasem ma po prostu wyglądać fajnie, ale nie sensownie.

Popatrz na dół niusa, kliknij w tag "Star Wars 1313" i będziesz miał wszelkie możliwe informacje zebrane w jednym miejscu :)

Hmm, jak tak patrzę teraz na poszczególne karty dotyczące gier na Bastionie, to poza recenzją, niczego tam ciekawego nie znajdziemy, skąpe informacje, brak wielu galerii, jakiś szerszych informacji o danej pozycji. Licho.

Rzeczywiście, to wygląda imponująco!!!

O czym właściwie piszesz, Adakus? Strona z recenzją nie pojawi się przed wydaniem gry, czarów nie ma...

Mi te wieżowce skojarzyły się ze sceną z Incepcji :D

Do góry nogami wygląda lepiej...
W jaki sposób dobudować budynek, pewnie na lewo, do spodniej strony durebetonowej platformy i po co to robić?
Dlaczego zostawiać tyle bezcennej przestrzeni między starymi zabudowaniami a platforma pod nowe?
Mam nadzieję, że to tylko taki abstrakcyjny obrazek na tło. :/

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.