TWÓJ KOKPIT
0

Klasyczna Trylogia

P&O 239: Co to było za urządzenie do torturowania Hana Solo

2017-08-06 10:17:55



Dziś pytanie o „Imperium kontratakuje” i działanie jednego sprzętu.

P: W „Imperium” znajduje się scena w której Han Solo jest przymocowany do krzesła, a wokół niego stoją szturmowcy i Vader. Potem to krzesło się obniża do jakiegoś przedziwnego urządzenia które iskrzy na czerwono, a Han strasznie krzyczy. Co to było za urządzenie i jeśli jest tak straszne, to czemu Han nie ma żadnych ran i śladów krwawienia?

O: Ta iskierka świadczy o tym, że były to tortury elektryczne. Hana przymocowano do tabeli skanerów, przyrządu wykorzystywanego do skanowania, także za pomocą ładunków elektrycznych rud metali. Skaner ten zbierał informacje o termalnych i magnetycznych właściwościach analizowanego przedmiotu i zapisywał wyniki badań różnych reakcji. To urządzenie mocno popularne we wszelakich kopalniach w całej galaktyce, przydatne by ocenić wydobytą rudę.

Vader kazał przeprogramować to urządzenie tak by stanowiło tablicę przesłuchującą, aby torturować Hana Solo. I choć zadawało ono wielki ból, nie pozostawiało śladów. A Vader torturował Solo także po to, aby zwabić Luke’a do Miasta w Chmurach. Młody Skywalker powinien wyczuć zakłócenia w Mocy. Osobiście Vader uważał, że tortury mogłyby być bardziej bolesne, acz obawiał się zabicia Solo, więc nie ryzykował swojej przynęty.
TAGI: Epizod V: Imperium kontratakuje (527) Zapytaj Radę Jedi (Pytania i Odpowiedzi) (523)

KOMENTARZE (24)

  • nedz1232017-08-06 20:32:16

    A nie prościej było Hana oblać wrzątkiem?
    No co było by prościej.:P

  • Peter_D2017-08-06 20:29:25

    Gdyby Vader zabił Solo, to Luke by się wnerwił i przeszedł na Ciemną Stronę Mocy. The End.

  • ShaakTi11382017-08-06 19:12:36

    To był fotel dentystyczny, każdy to wie.

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 18:36:53

    Tu muszę się zgodzić z Rzodkiewką. :)
    Cat, ja tak naprawdę lubię ciekawie napisane oficjalne fanfiki, chociażby "Czarny lord. Narodziny Dartha Vadera" - mimo iż Vader jest tam dość jednostronny. Co mi przeszkadza to jednak duży ich wpływ na postrzeganie Vadera filmowego - mam na myśli tego nad którym pieczę Żorż sprawował.
    "Cienie Imperium" to nawet pokazuje lorda trochę dwustronnie, co bardzo cieszy me serduszko, jednak to wciąż o wiele za mało żeby to było satysfakcjonujące. I niestety jak widzę takie twory jak ten obecny o Vaddim to mnie odrzuca :)

  • Rzodkiewka2017-08-06 17:44:37

    Catvocker, ale przecież nie ma co się przejmować tym, że ktoś ma inny pogląd na Vadera niż Ty. Co innego, gdybyś została skrytykowana za styl czy błędy, ale to, że masz inne zdanie o Vaderze niż niektórzy czytelnicy... To przecież normalne ; )
    PS. Też lubię pisać ręcznie :)

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 16:15:10

    Cat, no właśnie piesio jest chyba pogrzebany w tym że dla mnie prostą czarną białą "bają" w SW (tych Lucasowych) są tylko "Przygoda wśród Ewoków", "Bitwa o Endor" animowana seria o Ewokach oraz o Droidach. :)
    No, jeszcze CW rysowane przez Tartakovsky`ego, a fabbularnie pochodzące od Żorża. Tam imo Żorż faktycznie pokazał też SW czarno-białe. Ale to ze względu na króciutką formułę odcinków gdzie "szarość" postaci nie miała specjalnego sensu. ;)
    Inna rzecz że imo CW z 2003-2005 to taki Rocky Marciano wśród "bajek". :)

  • catvocker792017-08-06 15:54:44

    @Lubsok
    Ale dobrze skarbie, jestem do Twojej dyspozycji. Pytaj o co chcesz, a dogłębnie Ci odpowiem.
    Nie zrobiłeś tego :D

    a kogo by obchodziła w ogóle krytyka i opinia Princess? xD
    Mnie, jako autorkę krytykowanego tekstu.

    @Princess
    Dałoby się - mam po prostu inne spojrzenie na postać Anakina/Vadera niż ty. Idealistyczne, ale inaczej ;)
    A skąd ten - jak to ujęłaś - taki prosty, jednostajny sposób percepcji? Dlatego że Star Wars to naprawdę baja jest - uproszczeń ci w nich dostatek :D A przynajmniej tak zaczynały, co nie oznacza, że przestały być bajką ;)
    I żeby nie było: doceniam twój wysiłek, jaki wkładasz w tłumaczenie tego czy innego postępowania naszego drogiego A/V - nie zgadzam się tylko z twoimi wnioskami.

    @Finster
    Jestem z epoki długopisu i papieru - wszystko mam w rękopisach :D Skany są mało czytelne... Upside: do 260 stron A3 (vide Renn) troszeczkę mi brakuje (jakiś 200 stron - chyba, że wliczę też stary fic);)

  • San Holo2017-08-06 15:11:01

    XD

  • Lubsok2017-08-06 15:09:05

    Przecież napisałem w temacie z jakiego powodu nie rozwinę tego wątku. Pytaj o coś innego.

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 15:00:13

    Miałeś rozwinąć swój jednolinijkowiec o tym jakoby "Niebieskie Mleko" by Disney "nie ma startu" do "Opowieści z kantyny Mos Eisley" bo "to klasyka".

  • Lubsok2017-08-06 14:51:30

    Jakoś sobie nie przypominam, by ktoś (a zwłaszcza ty) prosił o rozwinięcie mojej opinii. Ale dobrze skarbie, jestem do Twojej dyspozycji. Pytaj o co chcesz, a dogłębnie Ci odpowiem.

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 14:44:47

    Cat, a nie szło by napisać fica tak by był bardziej wszechstronny i niezwykły? ;)

    Lubsok, ja to się dziwię kogo obchodzą twoje "spostrzeżenia", które w 99% są tendencyjnymi, pustymi, głupimi, nudnymi, nijakimi, nic nie wnoszącymi ogólnikami, o które zapytany byś rozwinął, nawet nie potrafisz uzasadnić...

  • Lubsok2017-08-06 14:37:22

    Cat, a kogo by obchodziła w ogóle krytyka i opinia Princess? xD

  • Finster Vater2017-08-06 14:35:42

    @Cat - ja rozumiem że nie chcesz upubliczniać, ale można by coś otrzymać na priv?

  • catvocker792017-08-06 13:34:31

    @Princess, dzięki za podsunięcie kolejnego argumentu, dlaczego nie upubliczniam żadnego mojego fica: zostałby zmiażdżony przez twoją krytykę jako jednostronny i tendencyjny ;)

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 13:24:30

    To jeszcze nie to, ale już bliżej, Finsterze.
    Bo Vader zraniony równa się Vader wściekły. :P

  • Finster Vater2017-08-06 13:20:25

    Vaderowi było po prostu smutno i przykro. Przygotował uroczystą kolację, a Han wpada i jak jakiś psyhiczny zaczyna strzelać z balstera. I bądź tu dobry dla bliźnich.

  • SW-Yogurt2017-08-06 11:36:59

    Oczywiście, że lubimy. Śmiech to zdrowie. ~:)

  • San Holo2017-08-06 11:32:25

    @Princess, nie masz racji, każdy wie, że Vader nie miał uczuć. Proszę, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • Lubsok2017-08-06 11:24:17

    Go Home, You Are Drunk.

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 11:21:19

    Dokładnie. Mózgu się nie wyłącza również w niedzielę.

  • Lubsok2017-08-06 11:20:15

    Princess, jest niedziela.

  • Princess Fantaghiro2017-08-06 11:18:45

    Hahaha, lubimy sobie pośmieszkować? ;)
    Nawet jeśli Vader nie cierpiał, to Annie w nim na pewno. :P
    Swoją drogą...ja nie wiem czemu ludziom z fandomu SW odpowiada taki prosty, jednostajny sposób percepcji
    Na tyle spraw mają tak proste, łopatolohiczne odpowiedzi. Dlaczego?
    Ten pan który odpowiedział też stosuje ten ubogi "klucz odpowiedzi". Mówi to co odpowiada publice.
    Smutne, naprawdę smutne. Potem tworzą oficjalne fanfiki z tak żałośnie prostym i jednostronnym Vaderem jak ten z nowego "Darth Vader". Żal. Podejrzewam że odpowiadacz nie oglądał arcu o Mortis..
    No nic. Ja tam uważam że Vader torturował Hana obrażony za próbę zabójstwa jakiej Solo przeprowadził przed kolacją. Nie bez znaczenia jest też żal i trauma po ataku na Death Star. Gdzie to Solo wysłał Vadera w bezkresną przestrzeń kosmosu. Lord nie miał nad swoim maleńkim stateczkiem żadnej kontroli. Myślę że był masakrycznie przerazony tą sytuacją. Zresztą, każdy kto widział "Grawitację" i Sandrę Bullock w sytuacji gdy ją wyniosło na orbitę powinien wiedzieć jakie to straszne i rozumieć co musiał czuć Vaddie. :P

  • SW-Yogurt2017-08-06 10:42:14

    Ale kłamstwo! Vader sam cierpiał niewyobrażalne katusze, że musi torturować Solo.

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..