TWÓJ KOKPIT
0

Gry komputerowe

Star Wars Republic Commando ląduje na nowych platformach

2021-02-28 08:38:49



Stęskniliście się za Komandosami Republiki? Ten świetny taktyczny shooter zadebiutował w 2005 roku na komputerach i Xbox-e (tak, tym pierwszym) Wkrótce tytuł będzie dostępny również na bardziej współczesnych konsolach. Już 6 kwietnia gra trafi do cyfrowej sprzedaży na platformy Playstation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Posiadacze Konsol nowej generacji -Playstation 5 i Xbox Series X/S, zagrają dzięki funkcji wstecznej kompatybilności. Grę wyceniono na 15 dolarów, czyli około 60 złotych. Za konwersję odpowiedzialne jest studio Aspyr Media, które wcześniej dostarczyło porty ostatnich dwóch części serii Jedi Knight.

TAGI: Republic Commando (45)

KOMENTARZE (24)

  • Zablokowany 2.02021-03-04 18:50:40

    @Mossar
    Wiem o czym mówisz. Próbowałem strzelanki na PS3 znajomego gdy to była jeszcze nowość i powiem że było ciężko. Wyścigowe i platformówki są bardziej na tę platformę.

    Co do samego RC. Posiada ono kilka trudnych momentów, jednak prawdziwie trudny jest dopiero ostatni poziom.

    Wątpliwe że dadzą same ręczne celowanie. Bardziej prawdpowodne jest że Jdadzą auto celowanie albo wspomagane celowanie. Max Payne na androida miał to drugie.

  • Lord Bart2021-03-02 22:09:54

    kurde, kolejna gra na Switcha :P

  • AJ732021-03-01 17:24:31

    @RodzyN jr.

    Ja jak najbardziej rozumiem potrzebę robienia remasterów, i to, że DICE ma ku temu odpowiedni engine i możliwości. Tyle tylko, że tak to nie działa. W przypadku gier SW nie działa, bo to inaczej wygląda niż u konkurencji.

    Przede wszystkim, EA nie ma/miało licencji na wszystko, co w nazwie ma SW. Oni mieli wyłączność na "swoje" gry SW. Czyli oba "Battlefronty", no i SWTORa. I "JFO" + jego sikłel.
    Wszystko zaś co wcześniej, należy do dawnego LucasArts/Film/Games. Tu nawet nie o to chodzi, że EA miało inny pomysł na gry, i nie chcieli wcześniej słyszeć o remasterach/rimejkach klasyków. Oni zwyczajnie nie mogli tego zrobić - prawne aspekty. Plus, EA chciało mieć wyłącznie swoje gry SW, stworzone przez swoje, podległe im studia. A nie, by użerać się dodatkowo na każdym etapie powstawania gry, z właścicielami praw do tejże - ktokolwiek by to nie był.

    Wspomniane (EA) DICE nawet gdyby chciało stworzyć remaster/rimejk/sikłel "Republic Commando", to i tak by nie mogło tego zrobić, gdyż jak powyżej.
    To jest oczywiście moja teoria, że "EA nie ma praw do wcześniejszych gier SW", no ale tak patrząc niczym porucznik Colombo, to wszystko mi poszlakowo tu pasuje, że nie może być inaczej :D.

    Co do LucasGames, to tylko powtórzę, bo widzę, że już wyjaśniono. To jest dopiero co powstały wydawca, i choć z tego co oni oficjalnie mówili, że wszystko było przygotowywane już od dobrego roku wstecz, i że pewne projekty (growe) już są tworzone, to i tak jest to wszystko zbyt świeże, by ten remaster "Republic Commando" miał powstać.
    Więcej, ja będąc na ich miejscu, w ogóle nie zawracałbym sobie głowy remasterem, tylko dał zielone światło na sikłel gry - albo i podobną w klimatach grę, a w międzyczasie wypuszczał właśnie takie porty jak "Republic Commando". Bo wciąż są chętni, by ogrywać klasyki SW na konsolach, a przez lata takiej możliwości jakoś nie było. Także nie dziwi mnie i "Republic Commando", ani nie dziwią mnie wcześniejsze "Jedi Knighty", czy niedługo zapewnie też "KotORy".

    I też wcale się nie zdziwię, jeśli grę w podobnych klimatach co "Republc Commando" stworzy oddział z Ubisoftu, bo robiąc wcześniej "The Division" pokazali, że potrafią. DICE natomiast niech robi kolejnego "Battlefronta", który pewnie i powstaje, biorąc pod uwagę jak Gavankar & co., teasują ludzi na swoich socialach. Zresztą, EA byłoby naprawdę gupie, gdyby nie planowało kolejnej, trzeciej odsłony gry.

    Powtórzę się znów, ale nadchodzi złoty okres gier Star Wars. Tylko trzeba trochę czasu, by ten worek zapowiedzi zjarał nam mózgi, as it should be ;)

  • bartoszcze2021-03-01 15:58:43

    Ale za co ma dostawać? Przecież wiadomo, że w zeszłym roku puścili w ruch całą machinę. To zajmuje :)

  • RodzyN jr.2021-03-01 14:57:25

    bartoszcze - dlatego po głowie dostaje zleceniodawca, a nie podwykonawca.

  • bartoszcze2021-03-01 13:33:08

    @RodzyN
    No przecież o nich mówię :)
    LFG to spółka należąca do LFL/D, zajmująca się pilnowaniem licencji, devów zwolniła jakieś 8 lat temu i raczej nie będzie ich zatrudniać.

  • Slavek_82021-03-01 11:49:36

    Let`s rearrange some architecture, Deltas. Chętnie sobie zagram ponownie, tylko te PS5 trzeba wreszcie kupić.

  • Mossar2021-03-01 09:46:40

    Rodzyn, ale przecież oni dopiero co zaczęli działać w ramach Lucasfilm Games. Wcześniej pałeczka była po stronie EA i to do nich można mieć wyrzuty

  • RodzyN jr.2021-03-01 09:24:12

    bartoszcze - o LucasFilm Games słyszał? Bo wydaje mi się, że to oni mają teraz zarządzać i m.in najmować studia deweloperskie.
    AJ - a dlaczego mam nie mieć dużych wymagań? Wszyscy dookoła się bawią, a u nas cisza. DICE ma idealny silnik do takiej gry.

  • Mossar2021-03-01 08:09:03

    @Zablokowany no, mam nadzieję, że pogram :) Trochę mam tylko obawy o strzelanie na PS4. RC jest ponoć trudne, a strzelając kontrolerem to może być ponad moje możliwości

  • bartoszcze2021-03-01 08:06:47

    @RodzyN
    Ale jarzysz że LFL nie zatrudnia prawdopodobnie ani jednego deva? :)
    Jeśli ktoś to ma zrobić to ktoś z zewnątrz, i tacy zapewne siedzą nad tematami, jeśli widzą w tym biznes.

  • AJ732021-02-28 23:37:20

    Pan masz za duże wymaganie, panie. Może jeszcze i ciepła woda w kranie ? ... :P
    Ale w sumie, to racja. Więcej, tu powinien być następca na nowym silniczku. Zamiast graficznego archeo.
    Z drugiej strony, skoro jest zapotrzebowanie, to czemu i nie ?.

    Z trzeciej, może to celowa zagrywka na zrobienie smaka, by jeszcze w tym roku zapowiedzieć godnego następcę ?.

  • RodzyN jr.2021-02-28 23:12:20

    Ja mówię o remasterze gry, takim jak na przykład nadchodzące Diablo 2.

  • Qel Asim2021-02-28 20:02:16

    Oj pamiętam jak ta gra była nowością. To był hicior!
    Fajnie, że go odświeżyli do konsolowej wersji. Mimo, że nie zagram bo nie lubię grać na konsolach. 😂

    Muszę się zadowolić wersją ze Strażą, już delikatnie ujmując "grywalnie-toporną" 😂

  • AJ732021-02-28 17:03:38

    @Rif_
    Też nie wiem :P ... chyba, że coś przeoczyłem, i będzie na konsole MS.
    Jak na razie, pewnym jest port na ps4 i nintendo switch.

    O, i przy okazji, ta wersja będzie zawierała tylko singlowe misje, bez trybu multi, który kiedyś nakręcał tą grę.

  • Zablokowany 2.02021-02-28 16:44:16

    @Mossar

    Żałuj. Super gierka. Poziom Geonois i ten, w którym komandosi poruszają się po statku Republiki są świetne.

  • Rif_2021-02-28 16:06:52

    Skąd ta informacja o X1 skoro nawet Aspyr w swej zapowiedzi wymienia jedynie PlayStation 4 and Nintendo Switch?

  • SW-Yogurt2021-02-28 14:10:23

    No i fajnie, że sierotki bez PieCa będą sobie mogły pograć w jedną z fajniejszych gier SW. ~:)

    Za to skasowaniem Imperial Commando LucasArts potwierdziło chęć dożywotniego posiadania tytułu ciula dekady; z aspiracjami do wieku.

  • AJ732021-02-28 11:06:10

    Przy okazji jeszcze, oba KotORy też wylądują na konsole. Też od Aspyr Media.

  • Lubsok2021-02-28 11:02:51

    Jedna z najlepszych gier SW.

  • bartoszcze2021-02-28 10:19:31

    @RodzyN
    Przecież właśnie zrobili, więc o co kaman. Sami tego przecież nie robią.

  • AJ732021-02-28 09:32:38

    Aspyr ma ludzi, doświadczenie i wie jak. A to wszystko przekłada się na koszta. Ot, cała tajemnica.

  • RodzyN jr.2021-02-28 08:49:41

    Wszyscy robią teraz remastery, a tym leniwym dzi*ką z LFL się nie chce? Czy jak?

  • Mossar2021-02-28 08:40:12

    Nie grałem jeszcze, więc chętnie kupię.

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..