Zemsta Sithów

8 dokument z Hyperspace - dokładny opis

StarWars.com

Na StarWars.com w dziale Hyperspace pojawił się ósmy dokument z serii “Making of Episode 3” zatytułowany “Za kurtyną”. Jak zwykle na czołówce zostały ukazane sekwencje, które zobaczymy w nowym filmiku z cyklu “Making of..”. Dodatkowo widać sceny ze złowieszczym spojrzeniem Anakina oraz skupionym Obi-Wanem (pojawiły się one we wcześniejszych dokumentach, ale nie ukazywały ich aż tak wyraźnie jak ósmy).
Na początku dokumentu prezentowane są początkowe sceny filmu.

(spoiler):Chodzi o kręcenie sekwencji walki na statku kontrolnym Federacji, pomiędzy Anakinem, Obi-Wanem, a Hrabią Dooku. Prawdopodobnie Skywalker i Kenobi po przedostaniu się do komnaty Generała Grievousa, gdzie jest wieziony Palpatine, zastaną jedynie samego Kanclerza na krześle, które znajduje się na dole schodów i lekkim podwyższeniu. Możliwe, iż podejdą do niego i wywiąże się miedzy nimi pewien dialog. Dopiero po chwili do komnaty wejdzie Hrabia Dooku. Anakin i Obi-Wan szybko zdejmą płaszcze (nawiązanie do Epizodu 1). Następnie Lord Tyranus zejdzie po schodach z dużego podwyższenia i podejdzie dalej po mniejszych stopniach (małe podwyższenie). Dalej Rycerz i Mistrz Jedi spojrzą Dooku w oczy. Po czym zacznie się szybki pojedynek. Będzie to walka, 2 na 1, czyli tak jak chciał Obi-Wan pod koniec Ataku Klonów (kolejne nawiązanie – tym razem do Epizodu 2).
Pojedynek będzie bardzo szybki i emocjonujący.
Anakin i Obi-Wan pokażą, że ich umiejętności bardzo się polepszyły przez okres 3 lat morderczej batalii w Wojnach Klonów. Skywalker szybkimi ciosami wraz z powolniejszym Kenobi sprowadzą Dooku do krytycznego momentu, w którym Anakin prawie wytrąci miecz Hrabiemu, przez co Rycerz Jedi łatwo kopnie Tyranusa, spadając z małego podwyższenia. Dalej Anakin i Obi-Wan zejdą powoli po stopniach. Hrabia bardzo szybko zareaguje, dzięki czemu lekko rani Kenobiego w kolano i ramie.
Następnie cały pojedynek przeniesie się pod wejście do komnaty. Prawdopodobnie Anakin znowu pchnie Hrabiego, sprawiając ze upadnie. Kiedy Dooku będzie znajdował się na pewnej odległości od Jedi, wtedy wejdzie Generał Grievous. Możliwe, iż Anakin rzuci się na Genereła, walczącego 2 mieczami świetlnymi, po kilku sekundach kopiąc go za wejście do komnaty. Prawdopodobnie Skywalker powie wtedy Obi-Wanowi, aby zajął się Grievosem, bo Dooku jest jego. Pojedynek miedzy Hrabia a Anankinem będzie dosyć emocjonujący. Skywalker będzie szybszy, zwinniejszy, co sprawi ze Dooku będzie się bardzo bał Rycerza Jedi. Możliwe, iż Palpatine będzie chwalił umiejętności Anakina i podsycał w nim gniew (nawiązanie do Epizodu 6).
Pojedynek zakończy się odcięciem głowy Hrabi Dooku przez Skywalkera. Następnie Anakin uwolni Palpatine`a i razem pospieszą na pomoc Obi-Wanowi. Kenobi przegra walkę z Grievosem i będzie bliski śmierci. Wybawi go Skywalker, wyskakując do przodu, jednocześnie kopiąc Generała na pewna odległość. Anakin podbiegnie do Grievousa i zacznie z nim pojedynek. Walka będzie krotka, ponieważ Anakin będzie przewyższał Generała w szybkości i technice walki na miecze. Skywalker powali Grievousa, przez co Generał w strachu ucieknie i zacznie niszczyć cały statek. Następnie Anakin, Obi-Wan i Palpatine będą starali się uciec.
(koniec spoilera).

Jak sam tytuł dokumentu wskazuje, nowy „Making of Episode 3” opowiada o tym, co się dzieje na planie w czasie kręcenia danej sceny. Otóż, kiedy kręcono scenę początkowej walki, na dokumencie zaprezentowano kilka urywków przedstawiających George`a w „Wiosce Wideo”, plan od zewnatrz a także człowieka w pokoju, kiedy odtwarzał tę sceny walki. Lucasowi bardzo spodobało się to ujęcie, możliwe, że zobaczymy to samo w końcowej wersji filmu.

Pablo Hidalgo (redaktor SW.com oraz człowiek odpowiedzialny za prezentowanie materiału z E3 w internecie) – „ W tych filmach wszystko jest cyfrowe. Przez co nie musimy znajdować się na planie w tym samym momencie. Patrzymy na aktorów, jest odpowiednia kamera, wszystko kręcimy na niebieskim ekranie. Jednak za kurtyną tego niebieskiego ekranu, istnieje całkowicie nowy świat działalności związaną z filmem.”
W tym momencie widać scenę rozmowy Obi-wana z Anakinem. Skywalker ma spuszczoną głowę, a Kenobi zachęca gestem głowy do czegoś. Dalej widać sekwencje z Padme w senacie.

Fred Mayers (dyrektor odpowiedzialny za wysoką jakość dźwięku i obrazu) – „Witam w namiocie inżynierów. Znajdujemy się tutaj po za planem i kontrolujemy obraz z otoczenia do produkcji Epizodu III.
Jesteśmy tutaj całkowicie połączeni z planem, po przez kamery, aż do systemu nagrywania. Dzięki temu możemy przetwarzać obraz do woli. Normalnie by poprawić daną scenę musielibyśmy ja nakręcić od początku”.
W tym momencie prezentowane są sceny z Anakinem i Palpatine`em w jego biurze na Coruscant oraz przygotowania do walki miedzy Anakinem a dublerem Hrabii Dooku. Dalej widać sekwencje przedstawiającą kamerę i szybki ruch za kablem wychodzącym po za namiot.

Paul ‘Salty’ Brincat (nagrywanie dzwieku”) – „Na planie znajdują się czasem takie kamery, które połączone są bezpośrednio z moim sprzętem. Przez to ja i człowiek od nagrywania obrazu nie musimy się znajdować bezpośrednio na planie, kiedy kręcona jest dana scena do filmu. On obrabia obraz a ja dopasowuje odpowiednio dźwięk. Można powiedzieć, że siedzę na miejscu rezysera”.
W tym momencie widać scenę prawdopodobnie na planecie Utapau. Obi-Wan znajduje się na ogromnym obszarze zielonego ekranu. Kenobi z włączonym mieczem świetlnym podchodzi do tajemniczej postaci, ubranej w niebieski kostium. Możliwe, iż jest to Generał Grievous.

Michael Taylor (operator rozdzielania obrazu) – „Tak prawdę mówiąc jesteśmy lekko spóźnieni, ale nie jest to typowe miejsce do nagrywania. Musimy cały sprzęt przewieźć i połączyć w niecałe 10 minut, wiec sprawdźmy czy się nam uda”. W tym momencie widać sekwencje, w której samochód przewozi potrzebne kable i sprzet.
„Ta praca jest zajmująca, mimo to satysfakcjonuje nas. Jestem odpowiedzialny za to by wszystkie kable na planie były połączone odpowiednio i bardzo szybko. Dzięki temu każdy będzie wiedział, co ma robić w czasie kręcenia danych scen. Kiedy już wszystkie połączenia zostaną sprawdzone, wtedy wkraczamy do własnej roboty. Dla przykładu obowiązki Freda polegają na tym, aby nagrać obraz w jak najwyższej rozdzielczości, a moje by odpowiednio nimi zarzadzać”.
W tym momencie prezentowane są sceny, kiedy Michael przenosi i podłącza kable oraz sprawdza poprawność obrazu, Fred stoi przed komputerem i sprawdza prace kolegów. „Jesteśmy całkowicie niezależni w operowaniu wszystkimi sekwencjami”.

Paul ‘Salty’ Brincat – „Siedząc tutaj mieszamy i komponujemy dane dźwięki do odpowiedniej sceny na tym urządzeniu do nagrywania. Śmieszne, bo kiedy jestem przed moim monitorem, widzę takie rzeczy jak każdy ruch, obrót kamer, wszystko, co wykonują aktorzy. Wygląda na to ze jestem o wiele bliżej niż niektórzy ludzie myslą.
W tym momencie widać scenę z C-3PO i Padme. Droid pociesza panią senator. Padme lekko dotyka ramienia 3PO i przechodzę przez wejście. Pani senator składa płaszcz i jest lekko zamyślona.

Pablo Hidalgo – „Ludzie od dźwięku i obrazu spędzają wiele czasu „za kurtyną”. Widzą na monitorach dokładnie, co się dzieje na planie” .

David Tateshall (dyrektor zdjec) – „Sposób, w jaki kręcimy Epizod 3 jest nadzwyczajny. Praktyczne wszyscy na planie są „w ruchy, kręcenie scen wymaga kontaktu przez mikrofony czy małe radia. Jednak ja znajduje się z dala od monitorów, by sprawdzać czy wszyscy wykonali poprawnie swoją prace”.
W tym momencie widać Davida piszącego cos w swoim notesie, scenę, kiedy Palaptine podchodzi do zmęczonych, Anakina i Obi-Wana na rampie, a także prace ludzi od makiet.

Pablo Hidalgo – „ W miejscu zwanym „Za kurtyna” trzymamy wiele potrzebnych rzeczy do filmu. Musimy mieć pewność ze wszystko będzie idealnie współgrało w czasie, gdy rozpocznie się kręcenie danej sceny. Jest to bardzo wymagająca praca, która zmusza nas do ciągłego sprawdzania poprawności danych urządzen”.
W tym momencie prezentowane są ujęcia, kiedy pracownicy uchylają „kurtynę” i pokazują wiele urządzeń np. oświetleniowych, wykorzystywanych do filmu.

Mosses i Paul Fotofili (pracownicy od światła i elektryczności) – „Nasza praca wygląda tak jakbyśmy znowu grali w rugby. To ciągły trening dla nas, który sprawia ze czujemy się znowu jak młodzi uczniowie w szkole”.
Dalej prezentowana jest praca, Paula i Mossesa, którzy szybko wbiegają po schodach, by uruchomić dane światła na czas.

Pablo Hidalgo – „W lecie spędziłem wiele czasu „za kutyną”, ponieważ było to jedyne miejsce, z którego mogłem bezpośrednio pisać w internecie”.
W tym momencie Pablo wyjmuje stos kabli z torby a także zasilacz wraz z rodzielaczem.
”Teraz powinienem pisać „dziennik z planu” (set diary) tak jak każdego dnia. Jest to zawsze połączone z kamerą internetową, ponieważ dobry dzien. z kamerą zazwyczaj oznacza ‘siedzenie przed kamerą’. Dzięki temu poznaje coraz to nowe watki fabuły, nie omieszkam poinformować o tym Fanów w internecie.
Potem masz takich ludzi jak Peter i Tom, którzy znajdują się „za kurtyna” i chodzą za tobą by sprawdzić czy wszystko działa i idzie zgodnie z planem. Oni biorą swoja robotę na poważnie. Głownie polega ona na tym by przebrać się w stroje postaci i nakręcić kilka scen w ramach próby do tych własciwych”.

Tom Maynard i Peter Jackson (Peter Jackson (XI) – źródło – imdb.com) – „Można powiedzieć, że jesteśmy artystami. Bierzemy naszą pracę bardzo na poważnie. Nasza rola polega na tym by stać się prawdziwymi aktorami, musimy się dopasować do danej sceny i odpowiednio zagrać w każdej sekwencji. Dzięki temu obaj czujemy się na wysokości zadania”.
Następnie widać kręcenie testowej sceny z udziałem Toma i Petera na statku Federacji z początku Epizodu 3.
Pablo Hidalgo - „Kiedy jesteśmy gotowi do kręcenia sceny, opuszczamy filmowy klaps. Nieważne gdzie się znajdujesz, gdy to widzisz czujesz się jednocześnie częścią planu i zdjęc”.

Paul ‘Salty’ Brincat – „Klaps filmowy zawsze był i zawsze będzie. Dzięki temu dajemy aktorowi poczucie ze kręcimy film, jest to miłe dla nich. Nie musimy z tego korzystać, ale zdajemy sobie sprawę, że klaps jest w przemyśle filmowym od lat. Myślę, że każdy z nich wciela się lepiej w swoja postać, kiedy słyszy dźwięk tego klapsa filmowego. Wiec zróbmy to, czemu by nie. Zawsze to się zdarza, musimy nagrać to co musimy nagrać, za tą ścianą, w której się znajdujemy”.

W tym momencie widać szybkie sekwencje przy opadaniu klapa filmowego. (spoiler): Są to początki scen z Obi-Wanem w windzie z wyjściową dziurą na statku Federacji, z Padme w senacie na Coruscant, Kenobim i Anakin z włączonymi mieczami oraz interesująco na cos zapatrzeni, zamyślonym Obi-Wanem, Anakinem w biurze Palpatine`a, w sypialni Padme, idącym Kenobim do Skywalkera i Kanclerza. (koniec spoilera).



Tagi: David Tattersall (24) Epizod III: Zemsta Sithów (878) Pablo Helman (23) Webdoc (106)

Komentarze (9)

Piszesz takie newsy jak swojego czasu Lord Sidious (to był komplement :) )

Kolejny długi , ciekawy , świetnie napisany news :) Gratuluję cierpliwości w opisywaniu filmików. Przeczytałem całe :]
Oby tak dalej... ANNIE ;>

tak tak dobra juz nic nie mówię......

Bart - traktuje to jak taki "mini" wywiad. Jak dokument bedzie dostepny w strefie bez płatnej, to ktos nie znajacy angielskiego moze zajrzec tutaj i przeczytac co ludzie od Lucasa w danej chwili mowia.

Faktycznie, długie to, ale interesujące i na pewno pracochłonne.
To co można w spoilerze przeczytać o Anakinie to już zdrowa przesada, choć oczywiście spodziewana przesada...

Bart: Nie musisz tego czytać, ale wiele osób hce coś takiego móc przeczytać. Mi się bardzo podoba inicjatywa Va... Anakina (:)) i jestem pełen podziwu na wkład w prace włożony prze niego. Oby tak dalej!

takie klatka po klatce opisywanie to mnie juz męczy.... nie czytałem do końca

nieźle się zapowiada eIII - zobaczymy

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Zemsta Sithów"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.