Gry komputerowe

Fanowski remake KotOR-a skasowany

21



Sami nie wiemy, ile takich informacji przekazywaliśmy na przestrzeni lat, ale widocznie za mało. Kolejny fanowski projekt gry ze świata Gwiezdnych Wojen został skasowany. Apeiron to powstający od dwóch lat, remake kultowego Knights of the Old Republic, tworzony przez grupę zapaleńców w oparciu o Unreal Engine 4. Tytuł miał zawierać nowe misje, nowe postacie i planety, ale to wszystko już nieważne, ponieważ Lucasfilm zakazał dalszego tworzenia gry. Lucasfilm wystosował oficjalny list, który zakazuje dalszych prac nad rimejkiem. Dodatkowo twórcy mają usunąć wszystkie własności intelektualne Lucasfilmu oraz zniszczyć cały kod i wszelkie materiały związane z Apeironem. Reakcja firmy była łatwa do przewidzenia i nie powinna dziwić. Tak samo jak nie zdziwimy się, jeśli twórcy w krótkim czasie pojawią się na kickstarterze, czy innym Crowdfunding-owym portalu z informacją, że tworzą "nowatorskie rpg w klimatach science-fiction w oparciu o doświadczenie zebrane przy tym projekcie", ale nie będziemy o tym pisać.
Poniżej możecie zobaczyć treść oryginalnego tweet-a , w którym zaskoczeni twórcy dzielą się sytuacją ze światem, oraz link do listu przesłanego przez Lucasfilm.





I na koniec ostatni zwiastun Apeirona:

Pierwsze wieści o nowym patchu do „The Old Republic"

14



W grudniu w „The Old Republic" pojawi się nowy patch, którego akcja rozgrywać się ma m. in. na Ossusie.

Planeta została niemal doszczętnie zniszczona przez supernowe Sithów. Znajduje się tam jedynie mała kolonia Jedi, którzy przetrwali wydarzenia na Zakuul. Wśród mieszkańców znajdziemy m. in. Doca i Nadię Grell. Pojawią się również Khem Val (jeśli w pewnym momencie historii inkwizytora Sithów uwolniliśmy go spod wpływu pewnej postaci) oraz Jaessa (zarówno w wersji Jasnej jak i Ciemnej strony). W jej przypadku, a także Nadii, dostępna będzie opcja romansowa dla obu płci.

Dodatkowo, jeżeli w poprzedniej historii przyłączyliśmy się do przeciwnej frakcji, będziemy mieli możliwość pracować dla niej jako podwójny agent.

Ossus stanie się miejscem codziennych zadań, tzw. daily, po ukończeniu głównego wątku. Będziemy mieli także możliwość odkrycia 3 datakronów, pokonania dwóch bossów a także znalezienia skarbów za pomocą ulepszonego droida i lornetki znanych z poprzednich części.







Na planetę będziemy mogli udać się na poziomie 70, z możliwością automatycznego zakończenia poprzednich dodatków.

Na koniec nowa promocja. Na tej stronie do końca roku wpiszcie kod SWCANTINA2018 a dostaniecie nową ramkę na portret.

Temat na forum

Star Wars: Vader Immortal

7



Kilka dni temu swój debiut w internecie miał zwiastun nowego projektu z interaktywnego świata Gwiezdnych Wojen. Vader Immortal - bo tak się ów projekt nazywa, to doświadczenie na granicy mediów, które powstaje w oddziałach Lucasfilmu od trzech lat. Twór ma być serialem w rzeczywistości wirtualnej, przeznaczonym do oglądania na goglach VR. Za zapewnienie tych wyjątkowych doznań odpowiada zespół ILMxLAB, ta sama grupa, która przygotowała wcześniejsze "wirtualne doświadczenia " w świecie Gwiezdnych Wojen, Trials on Tatooine oraz Secrets of the Empire. Za scenariusz i produkcję odpowiada David S. Goyer. Serial zaplanowano na trzy odcinki osadzone między Zemstą Sithów i Nową Nadzieją. Podczas akcji odwiedzimy na pewno znany z Łotra 1 zamek Vadera na Mustafar, inne lokacje nie zostały ujawnione. Serial przeznaczony jest na drugą generację gogli Oculus Rift i tym sprzętem trzeba będzie dysponować aby cieszyć się zabawą. Na razie nie wiadomo jaki będzie stopień interaktywności serialu, ani czy widz (gracz?) będzie miał wpływ na rozwój fabuły.

Nowy zestaw Star Wars: Jedi Challenges

4



Pamiętacie o zestawie Jedi Challenges od Lenovo? Naszą recenzję sprzętu możecie przeczytać tutaj. Okazuje się, że zestaw wciąż żyje i jest rozwijany, a w krajach, w których jego cena jest bardziej uzasadniona rynkowo, odnosi nawet umiarkowany sukces.
Pewnie z tego powodu powstają kolejne rozszerzenia i dodatki fizyczne takie jak poniższy zestaw. Od teraz Jedi Challenges możecie nabyć w zestawie z mieczem Kylo Rena, wcześniej dostępny był tylko model znany z Przedbudzenia Mocy, którym posługiwała się Rey i trochę Fin.



Twórcy bardzo chętnie opowiadają o procesie powstawania miecza, dodając że stworzenie go kosztowało więcej pracy i wysiłku niż przygotowanie błyszczącego miecza Rey. Ten noszony przez Bena ma wyraźne ślady użytkowania i wiele rys po przebytych walkach. -Z drugiej strony możnaby się zastanawiać, dlaczego śladów takich nie posiada wciąż zmieniający właścicieli, niemal 60-letni miecz o tak bogatej historii, ale to temat na inny dział.
Dołączenie się nowego modelu oznacza oczywiście, że w grze pojawią się misje dedykowane użytkownikom Ciemnej Strony Mocy. Staną oni do walki przeciw siłom Republiki, Ruchu Oporu a nawet Zakonu Jedi. Mozliwe będą oczywiście walki z innymi użytkownikami, o ile znajdzie się znajomy, który również posiada zestaw Jedi Challenges

Znamy plany na dalszy rozwój Star Wars: Battlefront II

24



Niedawno pisaliśmy o nowej zawartości w Star Wars: Battlefront II, która trafiła do gry pod koniec sierpnia. Tym razem twórcy wypuścili do sieci nieco więcej informacji.
-Dowiedzieliśmy się między innymi, że we wrześniu odświeżony zostanie system drużynowy, który zaoferuje możliwość odradzania się na pozycjach pozostałych członków drużyny w trybach galaktycznego szturmu, potyczki i uderzenia. Ma to poprawić współpracę między członkami zespołu i zwiększyć jego integracje.
-W październiku do gry trafi Generał Grievous, a w listopadzie na odsiecz przybędą Obi-Wan Kenobi i 212. Batalion Szturmowy w formie nowych wyglądów żołnierzy-klonów Republiki Galaktycznej. Dostaniemy także wówczas mapy na planecie Geonosis.
-W bliżej nieokreślonym terminie "zimowym" do gry trafią Anakin Skywalker, Hrabia Dooku, oraz zupełnie nowy tryb gry, o którym sami twórcy mówią w ten sposób:
„Wypuszczamy też nowy tryb dla Star Wars Battlefront II, oferujący graczom wielkoskalową i swobodną rozgrywkę. Dwie drużyny rywalizują ze sobą o punkty przejęcia, a w dalszym rozrachunku – o zestrzelenie okrętu flagowego wroga.”
-W późniejszym okresie mają też być dostępne nowe skórki dla szeregowców, elitarnych oddziałów klonów czy straży Coruscant.

Poniżej możecie zobaczyć infografikę przybliżającą opisane nowości.

Nowa zawartość w Battlefront II

15



Na tegorocznych targach E3 otrzymaliśmy zapewnienie twórców o ciągłym rozwoju ich drugiego Battlefront-a. Wygląda na to że obietnice są teraz przekuwane w wymierne efekty. Jeszcze przed końcem miesiąca do gry trafić ma nowa zawartość dotycząca Wojen Klonów. Jednak ma początek nie ma co liczyć na Anakina Skywalkera czy Greviousa, DICE zdecydowało się zacząć skromniej dlatego od 29 sierpnia w grze pojawią się żołnierze 41. Elitarnego Legionu i 327. Korpusu Galaktycznego, dostępni do odblokowania za wewnętrzną walutę gry.



Do gry na stałe wróci także tryb Łowy Ewoków, dostaniemy również nową mapę do trybów potyczki i arcade -Pałacowy Hangar na Naboo. Pczkę domknie kilka nowych emotek i pozy odblokowywane za walutę gry.

Zaczynają się targi Gamescom 2018

23



Czterdzieści dziewięć dni -tyle czasu minęło, od kiedy ostatnio mieliśmy coś nowego do przekazania w temacie gier z Gwiezdnych Wojen. A i tak była to informacja o odejściu Amy Henning. Czy w tym czasie wydarzyło się coś ciekawego? Otóż nie. Oczywiście można to złożyć na karb wakacyjnego sezonu ogórkowego, ale tylko częściowo. Bardzo skromne wieści z tegorocznych targów E3 zdają się potwierdzać, że nie czeka nas w tym (ani w przyszłym?) roku już nic ciekawego w temacie elektronicznej rozgrywki spod znaku Star Wars.

Wspominamy o tym, ponieważ u naszych zachodnich sąsiadów rozpoczynają się dzisiaj drugie najbardziej znane targi gier -Gamescom. Electronic Arts co prawda zapowiedziało na nich swoją obecność, ale będzie tam promować Battlefield V, który ma już spore problemy PR-owe, choć do premiery jeszcze daleko -a ponoć nauczyli się na błędach z Battlefront II...

Jeśli jednak jesteście zainteresowani targami, to poniżej znajdziecie kanał YouTube, na którym o godzinie 11:00 transmitowana będzie ceremonia otwarcia.

Nowa twierdza w „The Old Republic"

11

W patchu o numerze 5.9.2 pojawi się niedługo nowa twierdza dla gracza na planecie Rishi - najciekawszą jej częścią będą areny, gdzie można będzie walczyć w trybie PvP. Póki co nieznana jest cena (chociaż pojawiają się plotki, że odblokowanie całości kosztować ma 13 milionów kredytów lub 11.000 cartel coins), za to w poniższym filmiku można zwiedzić naszą nową siedzibę (oczywiście jeśli ktoś się na nią zdecyduje). Ma być największą z dotychczasowych, zawierać 2.000 miejsc na dekoracje i 11 pokoi.

Amy Hennig odchodzi, Jade Raymond unika odpowiedzi

14



Jak wiemy Electronic Arts tworzy obecnie conajmniej dwie duże gry ze świata Gwiezdnych Wojen. Jedna, to ujawnione podczas E3 "Star Wars Jedi: Fallen Order", tworzone przez Respawn Entertainment, twórców Titanfalla. Drugą grą była ta określana jako "Uncharted w świecie Gwiezdnych Wojen", powstawałą ona w studiu Visceral Games pod kierownictwem Amy Hening, która kładła powdaliny pod sukces najbardziej znanego konsolowego archeologa. Jak pamiętamy, w styczniu Electronic Arts zamknęło Visceral Games i zmieniło pomysł na grę. Teraz zamiast liniowej opowieści dla jednego gracza, mamy otrzymać coś na wzór właśnie wspomnianego The Division -"pełną wyzwań przygodę w otwartym świecie kooperacji".
Sama Amy, zapytana czy wciąż jest zaangażowana w proces powstawania gry, tak skomentowała całą sprawę:


Nie jestem, z formalnego i prawnego punktu widzenia nie pracuję w EA od stycznia. (…) Obecnie nie tworzę niczego związanego z uniwersum Gwiezdnych Wojen, ale kto wie, co przyniesie przyszłość. Wcześniejszy projekt został odłożony na półkę. Studio w Vancouver pracuje nad czymś zupełnie innym. Od momentu przejścia do bardziej otwartego świata jest to zupełnie inna gra niż ta, którą tworzyliśmy.
Pracuję i pozostaję niezależna, założyłam własne małe studio i prowadzę konsultacje z pewnymi osobami. Mam nadzieję, że uda mi się zabrać na pokład kilku ludzi. Chciałabym mieć małą firmę zatrudniającą od sześciu do ośmiu osób, co najwyżej piętnaście. Chcę pracować nad projektami związanymi z wirtualną rzeczywistością. Konsultuję się z kilkoma firmami z segmentu VR oraz prowadzę mnóstwo badań, aby zgłębić temat.


Smutne to trochę, bo jej obecność miala gwarantować niezapomnianą historię. Zapytana o dalsze plany rozwoju projektu Jade Raymond (kierowniczka Motive Studios, jednego z nowych twórców gry) odparła zaś:


Ragtag (Robocza nazwa gry) był opracowywany wspólnie z zespołem w Vancouver, więc była z nami (po zamknięciu Visceral – dop. red.) już grupa ludzi, którzy współpracowali nad nim (od początku - dop. red.). Główny zespół jest super, naprawdę super mocny. Mamy w nim ludzi, którzy pracowali nad grą Skate, SSX i paroma częściami Need for Speeda (...) są osoby, które mają na koncie Sleeping Dogs, paru ludzi, którzy opracowywali Prototype'a, część pracowała nad nowym IP, które toczyło się w otwartym świecie. Mamy więc mieszankę ludzi z pierwotnego zespołu i nowych, których pozyskaliśmy.


A czy utrzymany zostanie chociaż pomysł na fabułę?

Nie wiem, jak dużo o tych sprawach mówimy, ale celem jest... Mamy trzy terabajty artworków z Gwiezdnych Wojen, co jest szalone, ktoś włożył w to naprawdę wiele pracy! (...) wciąż zachowaliśmy wiele świetnych rzeczy. Było wiele naprawdę fajnego materiału, mnóstwo assetów i naprawdę fajne postacie, które zostały już stworzone. Naszym celem jest wykorzystanie tego wszystkiego.


Wygląda więc na to, że przed projektem jeszcze bardzo długa droga zanim trafi on na dyski naszych konsol i komputerów.

Star Wars Battlefront II, znamy dalsze plany rozwoju.

30



Podczas tegorocznych targów E3 firma Electronic Arts obiecała nam, że w grze już niedługo zobaczymy więcej dodatków związanych z Wojnami Klnów. Tym razem kanadyjczycy podzielili się z nami infografiką, z której można wyczytać konkretne terminy.



Z grafiki możemy wyczytać co następuje:
-Już w lipcu na serwerach wyląduje między innymi nowy tryb, w którym dwa czteroosobowe oddziały wcielą się w znanych z uniwersum bohaterów i zmierzą się w walkach myśliwców. Oprócz tego wprowadzonych zostanie kilka kosmetycznych smaczków, jak na przykład możliwość ręcznego włączania i wyłączania mieczy świetlnych.
-Sierpień to drobne dodatki, w tym emotki i zwycięskie pozy.
-Jesienią na areny wkroczą dwaj nowi bohaterowie (Obi-Wan Kenobi oraz Grievous), pojawi się również świeży tryb o „wielkiej skali”.
-Zimą do walki dołączą Anakin Skywalker oraz hrabia Dooku, zaś wojna przeniesie się w kolejny zakątek galaktyki – na planetę Geonosis.

Nowe DLC do Battlefronta II skupi się na Ataku Klonów

11



Wygląda na to, że Sezon Solo, o którym pisaliśmy niedawno, to nie koniec atrakcji dla graczy wciąż spędzających czas z drugim Battlefrontem. Dodatek skupiający się na okresie Wojen Klonow zadebiutuje jeszcze tego lata, a wśród nowych postaci znajdą się między innymi Obi Wan-Kenobi, hrabia Dooku, generał Grievous i Anakin Skywalker. Do gry trafi również planete Geonosis i według tego co obiecali twórcy, mapa tam osadzona ma być największa w grze.
Oprócz tego w grze pojawią się nowe opcje społecznościowe i tryb walk myśliwców.

Powstaje Star Wars Jedi: Fallen Order

22



Targi E3 to coroczne święto fanów elektronicznej rozgrywki, to na nich dowiadujemy się o nowych tytułach, to tutaj oglądamy pierwsze zwiastuny.
Dzisiaj odbyła się konferencja Electronic Arts i poza zwyczajowymi zapowiedziami nowej Fify, czy Battlefield-a, dostaliśmy coś dużego.
Electronic Arts zapowiedziało oficjalnie grę tworzoną przez zespół Respavn Entertainment, twórców Titanfall-a. Gra nosi tytuł Star Wars: Jedi – Fallen Order, rozgrywać się będzie między epizodami III i IV i zagramy w nią w grudniu 2019 roku -termin nieprzypadkowy, zbieżny z premierą epizodu IX. Ruszyła już oficjalna strona gry i choć na razie jest pusta, to zapewne warto ją śledzić.
To na razie wszystkie informacje jakie mamy o tytule, pozostaje czekać na więcej.

Star Wars Battlefront II: Sezon Hana Solo

13



Jakiś czas temu wspominaliśmy, że DICE planuje sezon Battlefront-a II poświęcony nowemu filmowi. Podobnie jak w przypadku Ostatniego Jedi otrzymamy nową mapę, tryb rozgrywki oraz bohaterów związanych z aktualnie promowanym filmem. W ramach najnowszej aktualizacji zapuścimy się do kopalni na Kessel i zmierzymy w Konwoju, asymetrycznym trybie gry, w którym jedna ze stron stara się uciec z cennym ładunkiem, zaś druga ma jej w tym przeszkodzić. Ponadto będzie można zasiąść za sterami Sokoła Millennium Landa. Ma być szybszy, ale mniej wytrzymały niż wersja z klasycznej trylogii. Całość dostępna będzie od 12 czerwca, a na razie możemy nową zawartość zobaczyć na zwiastunie.

Star Wars od EA Vancouver jednak z singlem?

11



Po zamknięciu studia Visceral Games wydawało się, że temat "Uncharted w świecie Gwiezdnych Wojen" jest zamknięty, być może pośpieszyliśmy się jednak z takim wyrokiem.
Studio EA Vancouver, które przejęło grę, zatrudnia właśnie osoby do pracy przy nowym tytule, a wśród wyzwań dla nowych pracowników znajduje się między innymi "zadanie dopasowanie funkcji sieciowych gry związanych z narracją dla pojedynczego gracza i zachowanie spójności z multiplayerem. " Oczywiście dalej jest też mowa o unikalnej rozgrywce online i otwartym świecie, ale pozwala to dostrzegać światełko w tunelu. Wiele wskazuje na to, że nowy tytuł będzie budową i strukturą gry przypominał nieco takie tytuły jak Tom Clancy's The Division, Ghost Recon: Wildlands czy nawet Borderlands.
Na konkrety przyjdzie nam zapewne jeszcze długo poczekać, jak do tej pory Electronic Arts nie zapowiedziało niczego spektakularnego na swoją prezentację podczas zbliżających się targów E3.

Wzmocnienia w zespole pracującym nad Gwiezdnymi Wojnami

21



Blair Brown, człowiek który przez niemal sześć lat pracował w Bioware, pochwalił się na swoim profilu na Twetterze, że już niedługo dołączy do zespołu tworzącego grę ze świata Gwiezdnych Wojen. Jak zwykle w tej sytuacji, niewiele wiadomo. Na konkrety będziemy musieli pewnie poczekać conajmniej do nadchodzących targów E3, a może dłużej.
Nadzieję budzi doświadczenie twórcy, pracował przy takich grach jak Dragon Age: Inkwizycja i ostatnio przy Anthem, czyli tytułach nastawionych na opowiadanie historii i rozwój bohatera. Blair ma dołączyć do studia Respawn Entertainment złożonego z weteranów branży, którzy ostatnio stworzyli dwie części Titanfall-a a teraz pracują nad niezapowiedzianą grą ze świata Star Wars.

Różne źródła twierdzą, że EA nie ma zamiaru oszczędzać na grze od Respawn, ponieważ firmie potrzebny jest sukces związany z marką Star Wars. Nie da się ukryć, że byłby on mile widziany a mając w pamięci wpadkę z Battlefront II, ciągle spadającą ilość graczy w The Old Republic i zamknięcie studia Visceral, potrzebny niczym tlen.
Czekamy więc na targi E3, te rozpoczną się już 9 czerwca.

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.