![]() |
Tekst: Paul Murphy Orginalny tytuł: Star Wars Campaign Pack Wydanie PL: brak Wydanie USA: West End Games Przekład: brak Stron: 32 |
Recenzja Bolka
Star Wars Campaign Guide to pierwszy duży dodatek do Star Wars RPG, który nie jest stricte całkowicie nową przygodą, ani podręcznikiem po lore jak "The Star Wars Sourcebook", a czymś bardziej na zasadzie gotowego sektora galaktyki, w którym nasi gracze będą mogli rozegrać zaproponowaną kampanię. Suplement okazał się jednak dla mnie kompletnym rozczarowaniem zarówno pod kątem kampanii i całego aspektu roleplayowego, jak i tego, co najbardziej interesuje mnie w publikacjach West End Games, czyli rozwijania raczkującego Expanded Universe, z którego będzie korzystał Timothy Zahn do napisania "Dziedzica Imperium".
Nie chcę, żeby ktoś mnie źle zrozumiał. Jest to świetne źródło wiedzy i wskazówek dla początkujących Mistrzów Gry, ponieważ przedstawia wiele pomysłów na prowadzenie kampanii Star Wars RPG i na to, jakie elementy powinny się pojawić w typowej przygodzie dziejącej się w Odległej Galaktyce. Niestety nie ma tu nic odkrywczego, a początkowy rozdział przeznaczony jest jedynie dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w Star Wars D6 i nie miały wcześniej styczności z innymi grami RPG. Po części wprowadzającej szybko przechodzimy do kolejnego rozdziału, czyli głównego tematu suplementu – „The Long Shot Campaign”. Kampania została podzielona na pięć pojedynczych przygód, z których tylko „Tests of the Godking” została opisana w detalach podobnych do tych, które widzieliśmy w "Tatooine Manhunt" czy "Starfall". Bohaterowie graczy dołączają do oddziału rebeliantów „Reekeene's Roughnecks”, który operuje w sektorze Fakir, znajdującym się w regionie Kolonii, tuż pod nosem Imperatora. Ich zadaniem jest udać się na planetę Masterhome (w późniejszych źródłach znaną także jako Abonshee), gdzie mają negocjować dołączenie lokalnej społeczności do Rebelii, jednocześnie mierząc się z oddziałami Imperium. Podobnie jak w innych przygodach z początkowych lat West End Games, mamy tutaj scenariusz wprowadzający bohaterów w sam środek akcji, co niektórym może się podobać, gdyż można od razu zacząć zabawę. Jednak jeśli chcemy z „Tests of the Godking” zrobić część kampanii, którą już prowadzimy, Mistrz Gry musi nieco pogłówkować, jak połączyć wydarzenia z wcześniejszymi sesjami. Kolejne części kampanii zostały tylko wstępnie nakreślone, pozwalając Mistrzowi Gry dowolnie modyfikować szczegóły misji. Ich fabuła prezentuje się następująco: • W „The Heat of Freedom” drużyna musi zinfiltrować i zniszczyć imperialną placówkę górniczą na planecie Alabash. • „Assault on Repair Station M13” zabiera nas do tytułowej stacji serwisowej Imperium, którą podobnie jak we wcześniejszej przygodzie trzeba po prostu wysadzić. • „The Plant” jest chyba najciekawszą ze wszystkich przedstawionych przygód. Celem bohaterów graczy jest zainstalowanie urządzenia podsłuchowego w centrum komunikacyjnym i zmierzenie się z agentką Imperium podszywającą się pod zmarłą przedstawicielkę Rebelii. • Ostatnia przygoda „Lens Reekeene Is Missing” zabiera nas do imperialnego więzienia, gdzie musimy uratować rebeliancką generał, która wysyłała naszych bohaterów na wcześniejsze misje. Muszę przyznać, że to kolejna kampania, której zdecydowałem się nie prowadzić. Po pierwsze, prawdopodobnie nie starczyłoby mi życia, aby rozegrać wszystkie moduły West End Games, a po drugie, nawet wstępnie nie planowałem zapoznawać się z tym podręcznikiem, wiedząc, że jego zawartość zapewne mnie nie zainteresuje. „Classic Campaigns”, w któego skład wchodzi recenzowany podręcznik kupiłem przy okazji, w zestawie z „Dark Empire Sourcebook”. Moja drużyna ma dość zadań od Rebelii, aby zaczynać długą kampanię, której celem jest jedynie przedstawienie kilku starć z Imperium, bez żadnych specjalnych zwrotów akcji ani większego wpływu na historię rozszerzonego wszechświata. Nie oznacza to jednak, że kompletnie nie warto zapoznać się z zaprezentowanymi tu materiałami. Przedstawiono tu kilka interesujących postaci, które można wykorzystać w swoich kampaniach, a oryginalne wydanie zawiera również kolorową mapę z planami statku „Long Shot”. Niestety w przedruku jest czarnobiała i zintegrowana z podręcznikiem. Najwięcej do życzenia pozostawia jednak opis Sektora Fakir, który zamieszczono jedynie na dwóch stronach. Nie ma tu porównania do bogatych opisów Yavina i Bespina z "Galaxy Guide 2: Yavin and Bespin" ani planety Lianna z „Mission to Lianna”. Podsumowując, jest to podręcznik, którego odradzałbym fanom szukającym informacji o wczesnym Expanded Universe, jak i również tym, którzy chcą zagrać w ciekawą kampanię do Star Wars D6. Istnieją o wiele lepsze przygody, którym warto poświęcić swój cenny czas.
Ocena końcowa
|
Ogólna ocena: 5/10 Klimat: 5/10 Rysunki: 8/10 Mechanika: 5/10 Opis świata SW: 2/10 |
OCENY UŻYTKOWNIKÓW:
Aby wystawić ocenę musisz się zalogować Wszystkie oceny Średnia: 0,00 Liczba: 0 |
|